oktober 30, 2005

Søndag på cafè

anton: Hæhhæhhøh, ser du sliter med layouten på bloggen din!
lotten: Hm?
anton: Du må jo legge inn et stort bilde så den gamle bakgrunnen ikke blir liggende!
lotten: (fornærmet) Det skal være sånn, jeg syntes det var kult.
anton: Hm?
lotten: Også ble det jævla fint med det bildet i bakgrunnen på profilen! Det er det Klimt-bildet.
anton: Jasså.
lotten: (slurper kakao med krem)
anton: Skal du skrive noe i dag, da?
lotten: Nei, jeg er så sur i dag. Ble så muggen av den Splittet-Brunostboy krangelen at jeg ikke syntes blogging var noe kult lenger. Hva faen er de greiene der for noe da? Og hva er poenget med å diskutere med han som har en retorikk som funker som en trang hette man får tredd over hue? Jeg blir helt matt av den debattformen der.
anton: Jeg tenkte jeg skulle ta en konfrontasjon med Brunostboy selv, men fant ut at det var best å ignorere han. Dessuten kunne Splittet gjort det litt mer elegant. Jeg ble ikke så jævla imponert.
lotten: Dama har iallefall guts!
anton: Joda, joda.
lotten:Er litt lei av all blåbloggingen også.
anton: Hm?
lotten: Litt kjedsommelig å lese om den rød-grønne elendigheten hver jævla dag.
anton: Nja, synes det er kult, jeg.
lotten: Du er jo forelska i Brutale Blå, så.
anton: Hun er jo rå!
lotten: Joda, men den retorikken føles også litt som en trang hette tredd ned over hue noen ganger.
anton: Vel vel.
lotten: Jeg skjønte liksom ikke helt hva som var greia før i går: Retorikken er jo den samme som brukes i USA, men det funker da ikke i Norge! Det blir jo helt fjernt å overføre den retorikken til norske forhold. Hallo, se hvor liten avstand det er mellom partiene. Se hvordan det norske samfunnet er.
anton: Pøh, du bare furter fordi Brutale Blå ikke linker til deg.
lotten: Jasså, men det er det en gærning som kaller seg for Styggensjæl som gjør.
anton:?
lotten: Blir litt forvirra, hva er det han vil meg. Han skriver at han hater sosialdemokrater og feminister, også linker han til meg. Hva faen er det han pønsker på?
anton: Er du ikke litt paranoid nå. Både homahatere, rasister og kjerringer linker til meg.
lotten: Jammen han linker bare til Brutale Blå, Danaë og meg. Tror han har noen stygge planer.
anton: Lurer på hva Morellen planlegger nå, jeg.
lotten: Aiai.
anton: Blir ikke forundra om det blir stille der en stund.
lotten: Hvilke blogger liker du egentlig?
anton: Jeg liker best Elgen. Synes hele Diamantbloggen-greia er tøvete, men hvis det er noen som fortjener å vinne er det Elgen. Han er virkelig dedikert.
lotten: Har du hørt på podshowet nå, da?
anton: Sorry, har ikke hatt tid.
lotten: Sambo begynner å bli litt lei Elgen nå. Haha! Jeg ler av han.
anton: Ikke rart han blir sur, når du legger an på han.
lotten: Ler av han, sa jeg.
anton: Å ja.
lotten: Synes de folka på nabobordet glor litt rart på oss, jeg.
anton: Ja, og hun ene sitter med en laptop.
lotten: Faen, sitter de og lytter eller?
anton: Kanskje de blogger.
lotten: Faen, så stille det er her egentlig.
anton: Skal vi stikke ut eller?
lotten: Ut?
anton: Ja, du ser så rastløs ut. Hvorfor sitter du og drar i genseren din? Blir helt stressa av å se på det.
lotten: Er så jævla varmt her. Dessuten tror jeg at jeg har feber.
anton: Vi stikker, jeg må ha en røyk. Dessuten skal jeg blogge i kveld.
lotten: Ikke blogg om meg igjen, da!

Etiketter:

17 Comments:

At oktober 31, 2005, Anonymous Anonym said...

Hehe, måtte humre litt av denne :-)

 
At oktober 31, 2005, Blogger lotten said...

Humring er bra!;)

 
At oktober 31, 2005, Blogger lotten said...

Takk:)
Jeg var spesielt fornøyd med den elegante tegningen min..

PS: De som vil se tegningene til en noe mer trenet hånd må følge linken min til Superkvinnen som jeg oppdaget i går. Utrolig gøy!

 
At oktober 31, 2005, Blogger lotten said...

:)Jippi!
Jeg tror den Rothko-bakgrunnen redda meg litt...Vanskelig å tegne uten blyant synes nå jeg.
Respekt til deg som behersker alle disse snodige verktøyene så utrolig godt!

 
At oktober 31, 2005, Blogger VamPus said...

Brutale Blå..*glise* Ikke oppdatert linker på en stund, men etter dette MÅ man jo... Kanskje det kallenavnet mildner Lille Blås humør for at han blir kalt Lille Blå..

 
At oktober 31, 2005, Blogger lotten said...

Hehe!
Men det kan jo være at han også vil ha et noe mer fryktinngytende kallenavn;)

 
At oktober 31, 2005, Anonymous Anonym said...

Jeg nekter å tro at du husker hele den lange samtalen utenatt.

 
At oktober 31, 2005, Blogger lotten said...

Tror jeg ikke helt forstår hva du mener, anonym.

 
At november 01, 2005, Blogger lotten said...

Hehe, med tanke på at lotten i sin tid skrev en dårlig roman som skildret det mislykkede forholdet hun hadde til sin første elsker, fremstod det lille utdraget fra samtalen på cafe som relativt overkommelig å huske;)
(For ordens skyld: Slitsom 20-åring utforsker mannen-boka ble selvsagt aldri utgitt.)

Kjempehyggelig at du liker bloggen:) Tusen takk!

 
At november 01, 2005, Anonymous Anonym said...

Oaaah, skulle klikke meg inn her, og ble nektet adgang! Fikk opp en side som sa You are not authorized to view this page.
Og jeg lurte på hva i all verden galt har jeg gjort??!
Men det var visst en feil for til slutt fikk jeg lov til å komme inn. Det ble jeg glad for, for her er det hyggelig å være :-)
Puh!

 
At november 01, 2005, Blogger lotten said...

Haha, det har skjedd meg også! Aner ikke hvorfor.
Jeg må si jeg skvatt litt selv da jeg en vakker dag skulle klikke meg inn hos Drusilla, og fikk opp den meldingen. Nå synes hun faen meg at jeg har stalket henne nok, tenkte jeg;)
Da det samme skjedde på min egen blogg ble det jo desto mer forvirrende!
Så pust ut, Grubleline!:)

 
At november 01, 2005, Anonymous Anonym said...

Hehe, godt å høre at det ikke bare er meg! Det fòr en del tanker gjennom hodet mitt også ja; om jeg hadde uforvarende fornærmet deg i en kommentar eller noe. Bra det ikke var sånn, da :-)
Tror jeg ville følt meg temmelig paranoid hvis det skulle skje når jeg prøver å klikke meg inn på min egen blogg, ja!
Tji-hi

 
At november 03, 2005, Blogger lotten said...

Dette er en melding til Styggensjæl:
Hvorfor har du fjerna bloggen din?
Nå som det begynte å bli riktig moro!

 
At november 04, 2005, Blogger lotten said...

Tja, lotten kunne kanskje trenge det samme øyeblikk av klarhet selv. Se bare hva hun har stelt i stand i natt..

Men jeg synes egentlig det er synd at du fjernet bloggen din.
Jeg var faktisk i ferd med å begynne å like den såkalte drittsekken:)

 
At november 04, 2005, Blogger lotten said...

:) Drittsekken må skrive som bare faen på hovedoppgaven så han snart kan begynne å blogge igjen!

Svakhet for blåbloggerne? Hysj, hysj, Brutale Blå kan høre deg!

Haha, ingen oppfølger til den Edy Poppy-aktige romanen der! Men hvorfor skånet ikke forlaget henne mot seg selv, slik som det gjorde med lotten?;)

Hm, du skal se jeg finner et nytt navn til deg!:)

 
At mars 28, 2007, Anonymous Anonym said...

No føler eg meg sånn Klondyke-aktig og opprømt.

 
At mars 28, 2007, Blogger lotten said...

Haha, Klondyke-aktig?!

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg