oktober 01, 2005

Velkommen inn!

Velkomst

Jeg har lusket rundt i buskene til norske bloggere de siste månedene,
ledd, blitt arg, heiet, jublet og diskutert
-nå er jeg endelig klar for min egen blogg.

Mitt prosjekt er allerede introdusert gjennom bloggnavnet, og vil naturlig nok utvikles gjennom de kommende postene.

PS: Jeg vil takke den ubehagelige mannen som anklaget meg for å ha PMS for å ha inspirert navnet til denne bloggen.

Velkommen inn, grinebitere, sangvinikere, kolerikere og melankolikere!

Siste dag på jobben

lotten på jobb: (ser beklagende på fremmed mann med utrivelig utstråling) Jeg har visst bare femti-øringer.
fremmed mann: (tar imot åtte femtiøringer, stirrer surt i disken, blir stående og rote med posen sin) Grynt.
lotten på jobb: (ser an kø, begynner å lete etter kroneruller i kassa, finner kronerull under kvitteringer og
500-lapper)
fremmed mann: (roter mer med posen sin på disken)
lotten på jobb: (løfter opp kronerull, åpner kronerull og heller kroner ned i kassen)
fremmed mann: (ser rasende på lotten): Du har jo kroner!!!
lotten på jobb: Ja, det lå visst en ekstra rull i kassa.
fremmed mann: (råtten utstråling) Du sa du ikke hadde kroner!!
lotten på jobb: Ja, jeg bruker ikke å lete etter ekstra kroneruller under et kjøp, folk har ofte dårlig tid og vil bli fortest mulig ferdig.
fremmed mann: (stadig mer utrivelig oppsyn) Du skulle gitt meg VALGMULIGHETEN mellom femtiøringer og kroner. Det var ikke riktig at du ikke hadde kroner!!!
lotten på jobb: Det lå ikke flere kroner i kassa, og jeg visste ikke om du hadde tid til at jeg skulle lete etter
kroneruller. Hvis du ikke vil ha femtiøringene skal jeg gi deg kroner, jeg (gir fremmed mann fire kroner og plukker femtiøringene fra disken).
fremmed mann: (sint) Du skulle gitt meg valgmuligheten mellom femtiøringer og kroner istedenfor å si at du ikke hadde kroner.
lotten på jobb: (irritert) Ærlig talt.
fremmed mann: Hva slags tone er det du tar til meg?!!Hvordan er det du oppfører deg?!!
lotten på jobb: (mer irritert) Det er vel ikke jeg som oppfører meg dårlig her.
fremmed mann: (høy stemme) Tar du den tonen til meg?! Hva er navnet ditt?
lotten på jobb: (snur seg mot neste kunde) Værsegod!
eldre dame: Har dere krepp-papir?
lotten på jobb: krepp-papir, ja -
fremmed mann: (står fortsatt foran kassa, roper truende) Du er ikke ferdig med meg!!!
lotten på jobb: ja, krepp-papir har vi-(vender seg mot hylle med krepp-papir)
fremmed mann: Du er ikke ferdig med meg, du er ikke ferdig med meg!
lotten på jobb: (snur seg mot rasende fremmed mann, er blitt sint selv) Jo, jeg er ferdig med deg! Du har fått varen din og pengene dine.
eldre dame: (forvirret)
fremmed mann: (roper fortsatt truende) Du er ikke ferdig med meg, hva er navnet ditt?
lotten: (vender seg mot eldre dame, viser hylle med krepp-papir) Her har vi krepp-papir.
fremmed mann: Du er ikke ferdig med meg!
eldre dame: (står ved siden av fremmed mann, ser forvirret på lotten)
lotten: (ser på eldre dame, innbitt stemme) Han er sint fordi han fikk igjen femtiøringer.
fremmed mann: (roper fortsatt truende) Ikke kom med den tonen der!!!Hva er navnet ditt?!!!
lotten: (høy puls, intens hjertebank, snart svart i hodet, roper) Du skal få navnet mitt!!! ".............." heter
jeg, men det kommer du ingen vei med for jeg er ferdigutdannet nå, og slutter her om en uke.
fremmed mann: (skrekkfilmoppsyn, roper) Det er jammen bra! (begynner å bevege seg bort fra kassa)
lotten: (enda høyere puls, forsøker beherske seg og vender seg mot eldre dame igjen)
fremmed mann: (et siste stygt blikk, hatsk og høy stemme) DU HAR PMS!
lotten: (svart i hodet, puls i hodet, hat,hat,hat) GÅ OG KJØP DEG EN HORE HVIS DET ER SLIK DU
BEHANDLER KVINNER!!!
-

Med dette takker jeg for meg i servicenæringen, og avrunder første post i Pike Mot Samtiden.
Post 2 "Jakt i vår hage" ligger foreløbig og bobler i hodet til lotten.

Kategori: Scener

1 Comments:

At april 03, 2006, Blogger lotten said...

Til informasjon:
Kommentarene fra Hjorthen, Earl Grey, Drusilla og Vampus på denne posten er dessverre blitt slettet som følge av tekniske problemer.

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg