november 16, 2005

Charlotte Oxviken

En stakkars ungjente med det romantiske og halvpoetiske navnet Charlotte Oxviken skal dessverre forlate bloggerbyen i morgen.
Jeg hadde helt glemt den sarte piken, men da jeg i dag kom på hennes tilstedeværelse besluttet jeg meg for å gjennomføre drapet som jeg alltid har hatt i tankene.
Helt siden Charlotte Oxviken publiserte sitt første plagede ungdomsdikt i bloggosfæren.

Det skal riktignok sies at spesielt savnet blir hun nok ikke.
Det er mulig det dukker opp noen forvirrede sjeler som hevder at på tross av at Charlotte Oxviken smøg seg gjennom bloggerbyen på forsiktige føtter, så hadde de alltid følt en viss godhet for det forvirrede pikebarnet.
Dette er jo vanlig praksis ved ethvert dødsfall.
Men Charlotte Oxviken var altså ikke spesielt høyt elsket av hverken bloggere eller anonyme, og utmerket seg kun med en selvrettferdig kommentar hos Kirsebæret som hadde kritisert ekspeditriser i bokhandler (...) og en snusfornuftig kommentar om rasisme hos Børge.
Ellers hadde hun stortsett nok med å lete frem eldgamle dikt fra skrivebordsskuffen min.

Man kan si at jeg har brukt og utnyttet Charlotte Oxviken på det groveste.
Fra hun kom til orde 18.september og til hun ble stilnet 29.september benyttet jeg meg av henne slik at jeg lærte meg å beherske de grunnleggende bloggerverktøyene: hvordan velge layout, hvordan linke, hvordan skrive og poste blogginnlegg, hvordan kommentere som blogger og ikke som anonyme-lotten osv.
Til gjengjeld har Charlotte Oxviken utlevert lottens svakeste punkter gjennom å publisere lottens plagede tenåringsdikt fra midten av 90-tallet i sitt eget navn.

Da A jour plutselig la igjen en vennlig kommentar hos Charlotte Oxviken, ble jeg redd.
Hvordan skulle jeg håndtere dette? lotten liker nemlig A jours dikt særdeles godt, og ønsket ikke at han skulle bli dratt inn i dette suspekte maskespillet.
Jeg innså at det snart var på tide å kvitte seg med den slitsomme jentungen.
Charlotte Oxviken jublet derimot begeistret over at en gutt der ute hadde skrevet og bekreftet hennes eksistens. Hva mer kunne hun drømme om?

Jeg har delte følelser for Charlotte Oxviken. På den ene siden er jeg takknemlig for at jeg gjennom henne lærte meg det jeg trengte for å starte min egen blogg.
På den andre siden føler jeg et betydelig ubehag ved tanke på at hun slang fortiden min i fleisen min mens hun lo slik som bare ungjenter kan le.

I morgen må hun bøte med livet.
Og mine tenåringsdikt skal tilbake til skrivebordsskuffen.
Men for å vise henne den siste ære har jeg lagt ut et lite bilde av den 18 år gamle jenta.(Litt inspirert av VamPus som i dag avslører sitt eget ansikt.)

Farvel, Charlotte Oxviken.

Etiketter:

19 Comments:

At november 16, 2005, Blogger VamPus said...

TYPISK, sosialister assa.. Ødelegger alt de ikke liker..
La Charlotte Oxviken leve! Selv ungpikedikt har livets rett i en fri verden etc etc..

Men fint at du ditcha den sorte bakgrunnen - sidene dine veldig fine nå..

 
At november 16, 2005, Blogger lotten said...

Ah, hvor deilig det er å sitte med makten til å bestemme hva som har og hva som ikke har livets rett! lotten har alltid ønsket seg sitt eget regime;)

Men sosialist? Du og den ufine begrepsbruken din, VamPus!
Hmpf, lotten er en sosialdemokrat som mistet sine sosialistiske sympatier under sin BLOG WAR 1 med Snorre..hehe.

 
At november 16, 2005, Blogger lotten said...

Haha!:D
Drittsekken skulle ha dukket opp selv!!
Du skal se at en snurt, sinna og sulten lotten hadde latt seg lokke av første og beste Knight in Armour mot den brutale og blå siden;) hehe
Men Drittsekken har nok mer finurlige metoder...

 
At november 16, 2005, Anonymous Anonym said...

sosialdemokrat uten sosialistiske sympatier? høres akkurat ut som forrige stoltenberg-regjering det : D

og BLOG WAR 1 var vel ikke ille ... masseødeleggelsesvåpen ble ikke brukt.

 
At november 17, 2005, Blogger lotten said...

Hehe, that`s me..

Joda, alle involverte overlevde BLOG WAR 1, og vi fikk raslet litt med sablene.
Nå sitter lotten og Snorre og røyker fredspipe mens de lytter til Fiona Aplle..
Ikke verst;)

 
At november 17, 2005, Blogger EarlGrey said...

Hmm.. lotten har mange fasetter..Flerdimensjonale mennesker er alltid spennende, så jeg henger meg på VamPus' bønn om å la Charlotte leve. Kanskje hun til og med kan lete fram litt nyere ting fra toppen av skrivebordet?

EarlGrey har vel også listet seg stille både inn og ut av de sidene et par ganger, sånn litt inkognito. Men for all del, du står jo absolutt godt på egne ben her på PMS :o)

 
At november 17, 2005, Blogger lotten said...

Hjorthen: Stakkars Charlotte Oxviken; utnyttet, myrdet og deretter overlatt til forskningen. For en skjebne!

EarlGrey: Hehe, Charlotte Oxviken må nok likvideres. Nå som hun kan knyttes til lotten er det ingen vei tilbake.
Dessuten ligger det ikke så mye nytt i skrivebordsskuffen.
Hvis vi ser bort fra en halvrefusert og halvantatt roman som jammen begynner å bli noen år den også, er det stort sett bare kjedelige notater og statistikker over velferdsstaten å oppdrive...
Den skuffede skribent vendte seg visst heller mot statsvitenskapen;)

Men har EarlGrey besøkt Charlotte Oxviken?! Det er jo litt morsomt, nå blir hun glad kan jeg tenke meg:)Du skal se hun sovner inn med et romantisk smil om munnen.

 
At november 17, 2005, Blogger lotten said...

:D Og det skulle være en bedre skjebne?!
Du som er så gjerrig med saltstanga di og alt..

 
At november 17, 2005, Blogger Unknown said...

Hva slags forskning tenker Hjorthen på da? Du har forresten enda ikke kommet med noe svar på mitt forslag om å donere Sogn og Fjordane til Al-Qaida og Taliban?

 
At november 17, 2005, Anonymous Anonym said...

Jeg synes du burde skåne henne. Hm. Man burde kanskje skaffe seg et yngre alterego. Det ville kanskje dempet smerten når man må oppdatere alderen på bloggprofilen *grøss*

 
At november 17, 2005, Blogger lotten said...

Jepp, det har Flopsy og avklart!
Og de nevnte verdiene skal man ikke kimse av;) Viktig, viktig!

Drittsekken: Haha!! Drittsekken har virkelig grepet essensen av lotten!!:D
Jeg er imponert!
Spektakulært selvmordsforsøk?!
Ah, du må begynne å blogge igjen!!:)
Men- "Set a thief to catch a thief"? For å låne et begrep fra Drittsekken selv: snedig!;)(Hitchcock-style?)

Drusilla: Hehe, lottens aldersprofil forandres til 28 om en månedes tid uten at det grøsses av den grunn.
Yngre alterego frister nok ikke noe særlig, men et mannlig kunne jo vært morsomt!
Hva med Lotar? Eller eh, Spike?;)
Lotar skriver tungt og tørt om nasjon, stat og nasjonalisme.
Spike linker bare til sexy damer i bloggerbyen som han har lyst til å sette tennene sine i.
Øh, eller noe sånt.

 
At november 17, 2005, Blogger lotten said...

Haha, Småen?!
Skulle det være mitt mannlige alterego?
Han hørtes jo ikke særlig stas ut, da..
VamPus hadde vridd om halsen hans før han rakk å tenke sexy babe.
Stakkars tass.
Hva slags alterego kunne Hjorthen tenkt seg da?;)
Big Mama?

 
At november 17, 2005, Anonymous Anonym said...

Sånn, da har jeg kverket jentungen.
Kun profilen ligger igjen som en midlertidig gravstøtte...

 
At november 18, 2005, Blogger Softtag said...

Fiffig..

 
At november 18, 2005, Blogger lotten said...

Hjorthen: Joda, men det hadde da vel vært kult å ha et kvinnelig også? Fankern, du har det jo allerede! Hvordan kunne jeg glemme Hjorthe Skappel?!

:) til Softtag! Men denne er enda mer fiffig! Les Softtag, folkens! Les!

 
At november 18, 2005, Anonymous Anonym said...

Er det meg børge du nevner i dette innlegget? Har jeg virkelig den ære? Eller er det kanskje the Blogger? Kan ikke huske noen Oxviken på min blogg, men nå er ikke akkurat jeg kjent for å ligne på en elefant heller da (de dyra som husker vet du)..

Fint bilde! :)

 
At november 18, 2005, Blogger lotten said...

Haha, det er visst jeg som husker feil for-ja: kommentaren ligger på din blogg på artikkelen du skrev om politiets holdningsproblemer,
men det er visst jeg-lotten som har kommentert, ikke Charlotte Oxviken!
Aiai, jeg som skulle svare deg at "Charlotte Oxviken var som sagt en litt snusfornuftig 18åring så spesielt minneverdig var nok ikke kommentaren"....
Aiai!
PS: takk:) et bilde fra lottens noe yngre og mer dramatiske dager..eh netter?!

 
At november 23, 2005, Blogger a jour said...

Da er link ajourført (haha)

 
At november 23, 2005, Blogger lotten said...

Hihi, festlig!
Du forstår sikkert hvorfor jeg ventet med å linke til deg inntil jeg hadde kverket Charlotte Oxviken;)
Redd for at du skulle avsløre meg!

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg