november 04, 2005

Rotter på by`n

Kynikeren undret seg forleden om det var en viss fare for at bloggerne skulle begynne å blogge i fylla. Dette er mitt bidrag etter tre øl en mislykket natt i Oslo:

Det hender lotten har en dårlig dag.
Det gjelder vel forsåvidt de fleste.
Det som er så jævla fint er derimot at hver fordømte gang lotten har en dårlig dag lukter de gale, drittsekkene og de virkelig nedrige det lang vei.
Og dette må jeg si at jeg synes er noe besynderlig.
Da setter de seg ved siden av meg på bussen, roper til meg fra gatehjørnene og plager meg på byen.
Hver jævla gang.
La oss gå tilbake til "å bli plaget på byen."
I dag hadde lotten en dårlig dag. Men lotten hadde også en avtale med eks-kollegaene fra bokhandelen om å ta noen øl på byen.
All erfaring tilsier jo at denne kombinasjonen ikke er heldig, og at man heller burde holde seg hjemme.
Dette var riktignok min intensjon også, men allikevel endte jeg opp på det sjarmerende utestedet Dattera til Hagen.
And the story goes.
Stygg rotte med drittutstråling setter seg ved bordet ved siden av en nå glad lotten sammen med søte eks-kollegaer som har drukket mye vin på spillkveld hos Aschehoug.
Dette registrerer selvsagt ikke lotten siden hun snakker med gode jenter hun ikke har sett på lenge, og som hun har savnet litt. Faktisk.
Stygg rotte begynner deretter å plage yngre eks-kollega.
Dette registrerer fortsatt ikke lotten, siden eks-sjef forteller om slitsom venninne som helst vil at eks-sjef skal bruke turkis øyenskygge.
Yngre eks-kollega begynner å snakke med lotten, og lotten snakker med yngre eks-kollega.
Og registrerer plutselig en stygg rotte med drittutstråling som forteller på irsk, eller engelsk eller skotsk eller gud vet hva, at han skal "fuck you in the arse".
lotten blir brått klar over at denne stygge rotten med drittutstråling har plaget yngre eks-kollega med liknende elegante meldinger litt for lenge.
Og den dårlige dagen roper fra veggene, taket og gulvet!
lotten stirrer forbannet på avskummet, og ber han holde kjeft.
Avskummet fortsetter å komme med friske ideer om hva han skal gjøre med lotten og yngre eks-kollega. lotten informerer avskummet nok en gang om at han ikke er ønsket ved dette bordet. Avskummet påstår at lotten og yngre eks-kollega "haven`t been fucked hard" på veldig lenge. (Jo takk-jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde et fint knull for to dager siden. Du ser derimot ut som om du må gjennomføre voldekt for å slippe å dra`n.)
lotten informerer avskummet om at hvis han ikke holder kjeft så kommer hun til å klappe til han.
Avskummet forteller da at han skal banke lotten.
lotten stirrer på den tynne rotta, og tenker sitt.
Avskummet kommer med stadig mer hyggelige meldinger-og lotten....lotten reiser seg fra stolen sin, ser stygt på han, og angriper strupen til avskummet.
Kutt.
Kutt.
Kutt.
Selvsagt skal en ung og søt kvinne smile hyggelig tilbake da disgusting rotte forteller at han skal knulle henne i ræva.
Kutt.
Kutt.
Kutt.
Selvsagt skal en ung og intelligent kvinne besinne seg, og heve seg over disgusting rotte som stadig forteller at han skal knulle henne i ræva.
Kutt.
Kutt.
Kutt.
Selvsagt er vold forferdelig-og da det ikke nyttter å fortelle disgusting rotte at det er ingen ved dette bordet som er interessert i å bli knullet i ræva av han, skal ung og klok kvinne LATE SOM INGENTING.
Kutt.
Kutt.
Kutt.
Ok, denne historien stanser der. Stygg rotte med drittutstråling gikk like etterpå.
Mens ukvemsordene haglet over bordet vårt.
Og det er kanskje like greit lotten bare hadde drukket en øl.
Men for å være ærlig, jeg hadde helst sett det stygge trynet hans klint inn i de røde veggene på det sjarmerende utestedet Dattera til Hagen.
Jeg hadde jublet for den første jenta som hadde knust ballestenene hans med et velplassert spark som muligens hadde fått han til å holde kjeft en stund fremover.
Jeg hadde gitt en medalje til den jenta som hadde sørget for at det siste jeg hørte fra den kanten var lyden av avskum-tenner som klirret mot gulvet.
Så slem og guffen er jeg.
Så lei av mislykkede søppeltyper som tror de kan slippe unna med hva som helst.
Så lei av å sitte som et veloppdragent nek, og håndtere menn som er så fylt av kvinnehat at de får ståkuk ved tanken på å pule meg til døde.
Kutt.
Kutt.
Kutt.
Det var da virkelig ikke pent sagt, lotten. Hvor har du anstendigheten din?
Si det.

Jeg har vokst opp med gutter. Jeg har tre små arr i ansiktet etter slosskamper med barndomsvennen min Petter. Jeg ble lært opp av eldstebroren min til å banke opp de som eventuelt skulle finne på å plage meg. Og jeg lekesloss gjennom hele barneskolen med de guttene jeg egentlig likte så godt at det var fint å ligge tett i tett med de i fotballgrusen utenfor klasserommet.
Joda, på ett eller annet tidspunkt aksepterte lotten at slossing det var fysj og fy. Dessuten hadde alle guttene i klassen blitt sterkere enn henne og hvem liker å tape.
Men da jeg åtte år senere var på et diskotek og kjente en finger bli stukket opp i ræva mi (i den grad det er mulig da man har på seg klær), snudde meg og så inn i det flirende trynet til en totalt fremmed fyr-satt knyttneven min i kjeften hans før jeg rakk å si gris.
Og da jeg satt på et rockehøl i Oslo sammen med en venninne åtte år etter det, og plutselig fikk besøk av en gutt i kroppen min, og oppdaget at denne gutten kjente jeg da faen ikke, prøvde å fortelle han det, og fikk en hånd smelt i ansiktet-lå den fremmede gutten slengt over et bord med veltede ølglass innen jeg rakk å si "I`m just a girl in the world".
Kutt.
Kutt.
Kutt.

Nei, jeg har ikke tenkt å begynne med kampsport.
Nei, jeg synes ikke vold er vakkert.
Nei, men jeg har likevel bestemt meg.

Noen ganger er det lov å være Buffy.

Etiketter:

1 Comments:

At mai 08, 2006, Blogger lotten said...

Kommentarene til denne posten har dessverre blitt slettet som en følge av tekniske problemer. Nedenfor følger likevel kommentarene som jeg har kopiert fra min noe utilfredsstillende back up-løsning:

Drittsekken said...
Drittsekken som selv har jobbet med litt skadedyrkontroll for venninner klapper energisk i hendene!

Må innrømme at drittsekken først hoppet litt i stolen når han kom til de første kuttene siden han vagt hadde fått med seg at det hadde vært en skyteepisode i Oslo og at en mann var sendt på sykehus med kuttskader...
november 04, 2005

lotten said...
Haha!
Klapping?! Det hadde jeg ikke forventet:)
Og skadedyrkontroll for venninner setter lotten stor pris på! Bravo, drittsekken!!
(Hm, noe misvisende navn du har valgt deg kanskje?)
november 04, 2005

EarlGrey said...
Enkelte rotter blir vel bare oppmuntret hvis man forsøker "heve seg over"-strategien.

Jeg fikk også en liten støkk ved de første "kuttene", men jeg regner med de kun var en velplassert dramatisk effekt..

Håper neste kveld på byen blir en hyggeligere opplevelse for lotten!
november 04, 2005

lotten said...
Det har jeg en mistanke om også selv om min venninne Klokemor hevder det motsatte.

Ja, det var nok bare "kutt" som i "stop action". lotten leker ikke med kniv!

Om ikke jeg har tenkt meg på byen igjen med det første, så er det iallefall godt med litt EarlGrey-trøst:)
november 04, 2005

Hjorthen said...
Ikke nok med at jeg har en samboer som denger innpåslitne tamiler, nå har jeg fankern meg fått meg en bloggstalker som banker folk på byen også...hva slags freakmagnet er jeg egentlig?!?!?

Respekt!!!
november 04, 2005

lotten said...
Hahaha!!!
Freakdamene liker morsomme menn vet, du!!:D
Hils Flopsy:)
Hm, på tide å stalke Hjorthefar litt igjen kanskje..;)
november 04, 2005

grubleline said...
Herlig! :-)
november 04, 2005

lotten said...
Godt å se at det er en kvinne der ute som ikke synes det er uakseptabelt å reagere som lotten da det er rottefest!
Takk, Grubleline:)
november 04, 2005

VamPus said...
VamPus har hatt stor suksess med å ta på seg sitt mest uskyldige smil (og som dere kan tenker dere så er DET i seg selv imponerende)og gå til dørvakten og si at "det er en herre der inne som oppfører seg ubehagelig mot noen av gjestene". Deretter tar vakta grep og man kan more seg med å se på krypdyr-bowling ut døra..

Trøst deg med at disse krypene har et genuint ønske om å havne i bråk, og vil garantert støte på noen ikke fullt så vennligsinnede Izzats dersom de går over Grønland med den holdningen. De blir banka opp lenge før de får sagt 'respekt'..
november 04, 2005

skrulla said...
Fantastisk. Verden trenger kvinner som Lotten.
november 04, 2005

fred said...
Lotten, lotten, lotten... ha ha ha!
Du er min helt på by'n!
Og jeg har faktisk begynt med kampsport (og synes vold kan være vakkert på film) ... men slår og sparker mest på sekk, minst på rotter. Ennå.
Har forøvrig som VamPus også god erfaring med å sladre til dørvakten, og så glise ondskapsfullt medlidende til den stakkars eklingen på vei ut. Enkelt og greit, og svært effektivt (så kan man heller sparke ned et thaiskjold etterpå).
Goss, goss!
november 04, 2005

lotten said...
Hm, VamPus- og Fred-metoden er jo mye mer fiffig må jeg innrømme!

VamPus: Jepp, jeg unner rotten minst tre sinte Izzats!:) Selv om lotten med en dårlig dag også kan ha en viss effekt.

Skrulla: Hehe, det er det vel litt delte meninger om!;)
Men takk for supporten:)
(Begynner egentlig å bli litt nysgjerrig på hvem Skrulla er!)

Fred: Har du begynt med kampsport?! Wow!!
Heretter vil jeg bare ha med meg Fred på by`n!;)
Hehe, men sikkert like greit å begrense sparkene til sekken:)
lotten har ikke sett så mye vold på film, men føler stort velbehag da Buffy knuser sine motstandere.
Nå kan Fred være Buffy ser jeg, jippi!
november 04, 2005

Drusilla said...
Jeg skulle gjerne vært Buffy, men finner det kanskje mer realistisk å anlegge en Veronica Mars-strategi: En hendig elektrisk støtstav kunne gjort susen føler jeg *grille, grille*!

Men å kontakte personalet er også bra. Drusilla ble for eksempel evig forelsket i en bartender på Last Train som i en bevegelse hoppet over baren, plukket opp en stol og jaget ut den dustete fyren som plaget Drusilla og venninner!
november 04, 2005

Fred said...
Buffy, eller aller helst Trinity, sukk... :D
november 04, 2005

grubleline said...
Naa, jeg syns lotten/Buffy-metoden er best. Buffy ordner biffen, og lar ikke en ((stor og sterk og barsk)) dørvakt redde henne ;p
november 04, 2005

lotten said...
Dru: Hm, alle snakker om denne Veronica Mars, men lotten glemmer hele tiden å trykke seg inn på TV Norge.(Øh, lotten driver visst bare og klikker seg inn i bloggerbyen for tiden..)
Elektonisk støtstav hørtes jo riktig fristende ut! Bzz, bzz- rottebæsjen!

Fred: Nå må jeg se og få sett de Blade-filmene!! Skam på meg.

Grubleline: Ah, musikk i mine ører!;)
november 04, 2005

fred said...
Trinity (Carrie-Anne Moss) er i Matrix og er avsindig kul; særlig i starten av den første.
(Men bare se Blade-filmene!)

Jeg har lydig fulgt Drusillas anbefaling og sett på Veonica Mars nesten hver eneste søndag, men det funker ikke helt for meg - ennå. Vet det skal bli bedre etterhvert, men når begynner "etterhvert?".
Men, men. Jeg har ikke klart å bli hekta på Buffy heller, jeg. Snufs.
november 04, 2005

kristin said...
Det er så vakkert!
november 04, 2005

lotten said...
Haha, lotten må nok se Matrix også! Trodde du mente Blade Trinity-filmen, jeg.
Hm-hva er det egentlig lotten har sett på kino alle disse årene?

Jasså, er det Dru som driver og pusher Veronica Mars?!
Ikke fortvil over at du ikke har blitt hekta på Buffy, Fred! Da vil du bare som meg (og jeg begynte ikke å se før de hadde kommet til den sjette sesongen!) ergre deg over at serien er slutt, at Spike og kjære, kjære Anyanka, min Anyanka døde. Og at Willow begynte å tafse på en ekkel, ekkel dame etter at Tara, nydelige Tara (I`m under your spell...tralalalalala) ble skutt.
Og at det var den dvaske Angel som fikk en spin-off serie og ikke Spike&Drusilla! Snøft. Eh, nok om det!:)

Kristin: :)
november 04, 2005

Hjorthen said...
Veronica Mars ruler big time, men det nytter ikke å se på serier en episode i uka vet dere. Skaff dere hele serien på DVD og se et par episoder i slengen. Hjelper ikke det så er det bare å sette over til Hos Martin?
november 05, 2005

lotten said...
Hva? Pusher Hjorthefar Veronica Mars også, nå?!
lotten sitter helst og ruger på Buffy-boxen sin, men det er kanskje på tide å komme seg videre, og se hva jeg går glipp av;)
Hm, jeg er egentlig på nostalgisk utkikk etter en DVD-samling med den danske TV-serien Matador...
Også hadde det vært kjekt å ha My So-Called Life i hylla!

Hos Martin? Hjelp.
november 05, 2005

Hjorthen said...
Drusilla var første-pusher, men jeg har da gjort mitt beste for å pushe Veronica på bloggen min også jeg. Både min estetiske halvdel og undertegnede ble rimelig hekta på søte Veronica ja...
november 05, 2005

lotten said...
Joda, jeg husker du skrev om din og Flopsys fascinasjon for Veronica Mars:)
Hehe, omtrent som da lotten og sambo satt og så Buffy time etter time etter time..Da evil-Willow herjet som verst glitret det forelsket i øynene til begge to. Aiai! Og de fabelaktige Spike& Buffy og Spike&Drusilla scenene!! Sukk, sukk.
Eh, hvor var vi?

Okay, søndag skal lotten gi Veronica en sjanse. Jeg har allerede latt meg begeistre av den sagnomsuste støtstaven hennes.
Kjerringa med staven.
november 05, 2005

fr.martinsen said...
En befriende påminnelse om at jeg må huske å gjøre øvelsene mine i dag..
november 05, 2005

lotten said...
Hehe! Stå på;)
november 05, 2005

fred said...
Ja vel, Hjorten - jeg skal kjøpe hele serien på DVD, og hvis jeg fortsatt ikke faller pladask, skal jeg sette over til Hos Martin. Hjelpe meg, det kaller jeg vinn-vinn!
november 06, 2005

lotten said...
Hm, lotten så altså en episode i kveld, og går nok ikke til innkjøp av noen Veronica Mars-DVD med det første.
Tror Dru og Hjortefar skal få ha denne serien for seg selv;)
OK, en sjanse til neste søndag..?
november 07, 2005

lucie said...
flott skrevet om oppgjør mot ufyselig menn. Jeg har en gang kjørt kneet opp i ballene på en som forsøkte å voldta munnen min med sin uten et eneste forvarels og uten at jeg kjente han. Til gjengjeld fikk jeg et spark i baken som ga meg en skikkerlig "falle på halebenet på isen" følelse. Da gikk jeg. Dette var i 1976. Stå på for meg og lotten... og for mine tenåringsdøtre.
november 08, 2005

Delirium said...
Way to go! Det er slik man skal gjøre det. Abrubt vold er det eneste enkelte fulle, ekle mannfolk forstår.

Jeg har nøyd meg med noen velplasserte albuer i ny og ne, men gudbedre så tilfredsstillende det også er.
november 08, 2005

lotten said...
Lucie: Wow, utrolig hyggelig tilbakemelding! Men jeg tenker nok du har lært døtrene dine noen triks selv;)
Jeg klapper iallefall for det kneet! (Halebensparket får meg derimot til å grøsse. Ja, noen ganger er det nok lurest å komme seg unna.)

Delirium: Takk:)
Ja, det ser sånn ut. Heldigvis møter man ikke på slike rotter spesielt ofte.
Hehe, velplasserte albuer i ny og ne er slettes ikke dumt!!
november 08, 2005

Marina said...
Hvis flere rotter på by'n hadde fått juling ville det kanskje blitt færre av dem? Rotter er jo ganske lærenemme, skal vi tro psykologene, og de vil gjøre hva som helst for å unngå smerte. Og hvis noen av dem ikke lærer, vel, litt svinn i rotte-bestanded kan da verden tåle?
Ja til skadedyrkontroll av alle slag!
november 08, 2005

lotten said...
Hehe, sant nok!!
november 09, 2005

Hjorthen said...
Rotter er lærenemme ja, Rottus Mannidust er jeg ikke like sikker på...
november 09, 2005

grubleline said...
Jeg skjønner heller ikke helt greia med Veronica Mars, men ...
I dag hadde jeg to dårlige opplevelser med sånne ekle, innpåslitne, selvhevdende menn (som ikke var fulle en gang) som trodde de kunne tillate seg litt av hvert, så jeg måtte inn her og lese posten din en gang til, hehe .......
november 09, 2005

Marina said...
Rottus Mannidust, ja. Dyret som kan få mange av oss til å lure på om Darwin glemte et eller annet i evolusjonsteorien. Men de får oss ikke akkurat til å tro på intelligent design heller, skulle jeg tro.
november 09, 2005

lucie said...
fornøyelig lesning ;)
november 10, 2005

lotten said...
Grubleline: Haha, bra posten funker rensende for flere enn meg selv!!;)
Hjorthen: Rottus Mannidust?!:D
PS: Husk at det er en gullblogg-kåring snart.. Trå varsomt nå så du ikke hisser opp nærtagende rottus manniduster til å boikotte Hjorthebloggen!;)Vel, vel de er vel forsåvidt ikke så altfor mange.
Marina: Fnis:)
Lucie: Enig! Morsomme kommentarer:)

Hm, nå er det kanskje på tide at noen forteller lotten at hun burde skamme seg...
november 10, 2005

Hjorthen said...
Ekte rottuser leser ikke blogg...dessuten så har jeg endelig nådd det stadiet at jeg driter i gullbloggen. Så ikke snakk mer om den er du snill!!!
november 10, 2005

lotten said...
Haha!! Okay, men Diamantbloggen har du allerede vunnet;)
november 10, 2005

Frank said...
Du har erfaring med slosskamper med barndomsvennen Petter og sloss mot andre gutter.

Slåss du aldri mot jenter da. Mer normalt at jenter slåss med jenter. Liksom OK for en jente å banke opp en annen jente i en likeverdig slåsskamp.

Vel, litt kult å se et realt kvinneslagsmål på byen en sen aften åsså da.
november 12, 2005

lotten said...
Haha, nei jenter sloss jeg ikke med!
Sloss vel egentlig ikke så veldig mye med gutter lenger heller.
En gang hvert skuddår da en rotte spretter frem..
november 12, 2005

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg