november 17, 2005

Surmulende muggen

lotten er litt sur i dag.
Surmulende muggen, guggen, surmulende furten, snurten.
Hun fant ikke igjen p-pille resepten sin, og måtte bruke hele dagen på å skaffe seg en legetime (fastlege jeg? Å nei!) slik at hun kunne få en ny resept slik at hun kunne dytte mere skit i kroppen sin , slik at hun slipper å bli gravid.

Derfor tenker lotten stygge tanker mens hun skuler mot sambo.

Hvorfor er det i min kropp alt skal foregå?
Hvorfor ikke i sambo sin?

Hvorfor er det jeg som må ta p-piller?
Og gå fra bittelillepupp til lillepupp, å gå fra tynn til slank, å gå fra fast i fisken til appelsinhud og dvask etterhvert-antar jeg.
Slik at kroppen min dras mot bakken og jeg ikke lenger er håndballkroppen som kaster seg mot målet, nette kroppen som vimser fra seng til seng, rockekroppen som banger foran scenen, frie kroppen som passer akkurat til meg.

Hvorfor kan ikke alt foregå i kroppen til sambo isteden?
Slik at det heller er han som dras mot bakken.

Mens jeg danser uberørt i bakgrunnen.

Jo, fordi du lotten, du er Kvinne!
Jippijajajippija! Koret synger. Jippijajajippija!
Tenk så fint det blir siden, etter p-pillene!
Da du blir gravid og det vokser et lite menneske i magen din! Da du kjenner den lille tassen sparke og romstere inne i magen din! Da du opplever det sambo aldri kan oppleve, å føde et barn til verden! Da det nyfødte barnet ligger i armene dine! Da du ammer barnet ditt!
Jippijajajippija! Koret synger. Jippijajajippija!
Og du er blitt Mor.
(Og virkelig dras mot bakken.)

Æsj.

Ta meg hvor du vil, men ikke på magen.
Alle følelsene mine ligger i magen.
Også tror han at jeg en gang vil ha et barn i den!

Pøh.

Sambo er tålmodig, rolig og øm.
Han egner seg veldig godt til å ha et barn i magen.
Synes iallefall jeg.
Litt treig er han egentlig, alt sambo gjør går så sakte.
Han hadde taklet fint å ha et barn i magen.
Tatt livet med ro og lent seg over sjakkbrettet med den gravide magen.
Også kunne heller jeg lagt øret mitt mot magen hans.
Og blitt fortalt: Hør hun sparker!

Jeg forstår at dette blir litt vanskelig.
Jeg aksepterer.

Men hvorfor i helvete kan de ikke i det minste lage en p-pille til han, da?

Etiketter:

1 Comments:

At august 11, 2006, Blogger lotten said...

Kommentarene til denne posten har dessverre blitt slettet som en følge av tekniske problemer. Nedenfor følger likevel kommentarene som jeg har kopiert fra min noe utilfredsstillende back up-løsning:

androida said...
Har jeg også lurt på, mange ganger, ikke at jeg dytter i meg det hormonhelvete selv!
november 17, 2005

Trond said...
Jeg er kasnkej ikke verdens beste kjæreste, men jeg har funnet ut tre ting. På dager som det dere beskriver har jeg tre råd til menn.

- Ingen dårlige spøker
- Ikke kom full hjem
- Ikke kom med klisjeer.
november 17, 2005

lotten said...
Androida: Jeg holdt meg til den fantastiske kondomen i åresvis, og begynte ikke med p-piller før i 2003.
De hadde en mildt sagt uheldig effekt på psyken, så jeg droppet de etter noen måneder...Året etter forsøkte jeg et annet merke og fikk større bryster, større rumpe, og det jeg antar er appelsinhud. Nice try, jeg droppet p-pillene igjen..og fikk tilbake min egen kropp.
Dette er tredje runde. Vi får se hvor lenge gleden varer for sambo...

Trond: Hehe, det høres da ut som verdens beste kjæreste!:)
Good Work, Man!
november 17, 2005

Marina said...
Jeg var på "pillen" i årevis og antok at alt var helt i orden, men så sluttet jeg og fikk tilbake min egen kropp, nattesøvnen og sexlysten, blant annet.
Nåja, ettersom jeg var gift i årevis var det vel like bra med manglende sexlyst, men det er endel fordeler ved å kunne sove om natten og å passe inn i de samme klærne uansett dato.
november 17, 2005

lotten said...
Sikkert greit med mindre sexlyst da man er gift, ja!:D Fnis!
Men det er jo sant-både første og andre runde med p-pillen dalte sexlysten min betydelig.
Kan man tenke seg noe kjipere?!
Legger på seg, blir enda mer sprø i toppen og mister altså sexdriven.
Det får jo ikke blitt mer idiotisk!!
Psyken og driven har forløpig ikke blitt påvirket i denne runden, men..
november 18, 2005

Anonymous said...
trond: og IKKE le av oss
november 18, 2005

Hjorthen said...
Hahahahahahaha!
november 18, 2005

lotten said...
Anonym: Le i slike stunder?!
Det er det bare tomsene og de helgale som våger;)
Hjorthen: Kremt. Apropo..
november 18, 2005

Hjorthen said...
For en syting! Tydelig at dere ikke har vært i våre, det vil si mannens, sko hver gang favorittlaget taper, eller prisen på halvliteren stiger. For ikke å snakke om når håret faller av, bare for å manifistere seg på ryggen og overalt hvor det elelrs ikke skal være, samt at vinkelen på den en gang så stolte ereksjonen ikk elenger er så mye å skryte av.

Nei, dere vet ikke hva smerte er!
november 18, 2005

lotten said...
Fnis!

Nei, hvordan det føles da håret begynner å herje og "vinkelen på den en gang så stolte ereksjonen ikke lenger er så mye å skryte av." vet vi nok ikke så mye om...
Men med tanke på alle de festlige effektene p-piller har på kvinnen kunne jo kanskje mannepillen vært til hjelp for Mannen? Istedenfor større bryster-fortsatt fin vinkel? Istedenfor appelsinhud-tykt og sunt hår på hodet? Istedenfor manglende sexlyst-manglende interesse for fotball? etc.
Dette er en sak for vitenskapen.
Gi mannen p-pillen! Nå!

Hm, du som har skrytt slik av saltstanga di og alt..flir..:D
november 18, 2005

Hjorthen said...
Jeg snakket jo i generelle vendinger her da, på vegne av alle mine brødre som kanskje ikke er like godt utstyrt fra naturens side som det jeg er. Vi maskulister må jo stå sammen, tross alt!
november 18, 2005

Hjorthen said...
Forresten så er det jo ikke vinkelen som er viktig?
november 18, 2005

Trond said...
Nei jeg ler da ikke av dere jeg. Jeg forsøker å ta dette meget seriøst.
Men tenk hvis menn begynte å ta P-Pillen å mistet sexlysten å ble gale?? ikke bra det heller.
Kasnkej man bare burde begynne med andre former for sex?? I serien Buffy gjør de det både med demoner og vampyrer. Undersøkelser viser at kvinner i norge faktisk har hatt sex med demoner, men sykehusene har foreløpig ikke rapportert at dette har ført noen barn.
kanskje vi menn skulle bli litt demonske av oss så dere slapp å frykte proteinkranen vår. Eller kasnkje jeg bør gi meg nå mens det ennå er tid. jeg tror nok det.
november 18, 2005

Marina said...
Hjorten, du kan bare være glad du ikke har vært i kvinnens sko når mannens favorittlag taper, ølprisene stiger, ereksjonen forsvinner og håret flytter seg nedover og utover. Ikke bare blir det syting uten ende og lite sex, men det er i tillegg oss kvinner som må plukke håret ut av sluken, la være å le når vi finner boksene med potens-urter dårlig gjemt bak i medisinskapet på badet, finne plass for alle flaskene med diverse mirakelprodukter som skal redde manken, og samtidig forventes det av oss at vi skal forsikre fyren om at han fremdeles er attraktiv, og mene det!
Selv morfin har ingenting å stille opp med mot den smerten.
november 18, 2005

Lucie said...
Du får meg til å minnes, Lotten. Sist jeg brukte p-piller var..... forferdelig lenge siden;). Det jeg husker aller best var når jeg sluttet; jeg trykte dem ut over toalettskålen mens "kjæresten" så på - så pakket jeg snippvesken og dro min vei. Forresten, det finnes spiral, og strengene kan sys sammen igjen når ønsket om barn kommer. En gang i tiden fantes det en slags klips som kunne presses over sædlederne; effektivt. Men ikke mange menn utsetter seg for den slags. Det er vel også flest kvinner som steriliserer seg. Vi; Manden og jeg har fått det vi skal ha, og strengene ble klippet for mange, mange år siden ;). Min mand er en helt.
november 18, 2005

skrulla said...
Mannen min sier han vil være den første til å kjøpe p-piller for menn når det kommer på markedet. Det KAN kanskje skyldes at jeg har en tendens til å glemme når jeg skal begynne på neste brett... En stille protest fra underbevisstheten?
november 18, 2005

:a:l:l:i:e:n:e said...
Se det for deg, Lotten - når kvinne møter ukjent mann på byen (i den virkelige verden, der mangel på kondom ikke nødvendigvis betyr no sex) og lystene tar overhånd, han sier; øh - neida - graviditet trenger du ikke tenke på, jeg går på mannepillen jeg! Ville du stolt på ham?

;)

P-piller er for øvrig gift for min kropp også.
november 18, 2005

shecat said...
Spiral er tingen. Slipper mensen, slipper PMS (altså ikke deg da).

Og det ER faktisk fint å få barn :)
november 18, 2005

androida said...
Shecat: Hæ slipper man mensen om man har spiral? Det der vil jeg vite mer om!
november 18, 2005

Røverdatter said...
Jeg melder meg på i debatten: P-sprøyte! -Mindre østrogen, ingen mensen, settes hver 3. mnd... Funker fett for meg:)
november 18, 2005

lotten said...
Hjorthen: Maskulinist, du...
Savner du surpompene som av og til er innom Dru og påtar deg dermed rollen hos PMS? Hehe, du som er utlevd feminist og alt..

Trond: Etter vår fine Buffy-diskusjon på morobloggen din er jo lotten veldig velvillig innstilt til Trond, og tolket muligens den første kommentaren din litt annerledes enn anonym;)
Hehe, men sex med demoner medfører vel demonbarn som settes ut i skogen? Huldra, Nøkken og den gjengen der liksom..

Marina: Haha!! Medalje til deg:D

Lucie: Det kaller jeg stilig sorti! Men så fint du isteden fant deg en Helt, da:)

Lucie, SheCat og Androida: Hm, synes spiral høres litt skummelt ut men..

Skrulla: Flir, meget mulig!

Alliene: Hehe, nei det spørs vel..
Men jeg var nok den ivrigste kondompusheren i by`n den gang da;)

Røverdatter: P-sprøyte, ja..
PS: Veldig fint nick du har forresten! Tror jeg så Ronja Røverdatter filmen 10-15 ganger da Faderen lånte den fra Kulturkontoret (av alle steder)for 20 år siden...
november 18, 2005

Delirium said...
P-piller er noe herk. Jeg misliker å putte dem i meg hver eneste dag. Men jeg har brukt p-piller nå sammenhengende i 12 (tolv!!) år, så jeg aner ikke hva de egentlig gjør med meg, eller om de gjør noe med meg i det hele tatt.

Eller - det jeg vet de gjør er at uten p-pillene er jeg et vrak av smerte 5 dager hver måned. Det var derfor jeg startet på dem i utgangspunktet. Husker moren min i sin tid var livredd fordi jeg først ble hvit, så grønn og selv paralgin forte fikk meg ikke til å slutte å gynge frem og tilbake...

Hmmm - kanskje like greit å fortsette med faenskapet når jeg tenker meg om. Sambo har tross alt ikke kjent meg uten kontinuerlig kjemisk påvirkning likevel!
november 18, 2005

Drittsekken said...
Nå kan man lure på hvorfor i alle dager drittsekken blander seg inn i prevensjonsdebatt siden han egentlig er en ganske arrogant, selvtilfreds mannesvin som i stede for fintfølende forståelse som oftest blir sta og tverr når hormonsvingningene herjer i huset? Det er ingen grunn til bekymring, det hele bunner ut i pur egoisme for å lette sin egen hverdag. Og kanskje en smule panikk siden samboer har begynt å legge press på drittsekken for å få et barn til..

P-piller: Dr. Jekyll & Mr. Hyde pillen. Lite problematisk når man bodde alene og forholdene varte fra 0400 til 0900 og begrenset til stort sett helgene. Etter dette ble det pillen fra helvete.

Kondomer: Har aldri hatt sansen for de. De slites i filler og fungerer hemmende på sex repertoaret. Sex.. kondom..? Naah kanskje vi bare skal slappe av i kveld

Spiral: Fra drittsekkens ståsted så fungerer dette bedre. Men ingen mensen eller pms??? Heller motsatt etter drittsekkens begrensede forståelse.

Duppedingser: Nå har drittsekken som så mange andre en stor glede av teknologiske små leketøy. De har ting som måler alt mulig syklus ting og tang som drittsekken ikke har peiling på. Så klart var drittsekken entusiastisk helt til telefonen kom: "Hei vi har noe å prate om..."

Sterilisering: En eller annen plass i drittsekkens dna er det hardkodet inn: "Kommer du nærmere med den skalpellen setter jeg tennene mine i strupen på deg!"

P-sprøyte: ingen erfaring men veldig nysgjerrig, fortell mer!
november 18, 2005

androida said...
Angående spiral har jeg en helt annen erfaring http://filter.androida.net/?p=676

Kan det være hormonspiralen som tar bort mensen og slikt?
november 18, 2005

jenteutenkatt said...
Manne-piller er nok på vei. Se bare her: http://msnbc.msn.com/id/3543478/

Men som :a:l:l:i:e:n:e sa – ville du stolt på at en mann husket å ta piller? (nå har vel ikke jeg så mye jeg skulle ha sagt, siden jeg faktisk gikk på p-piller når det lille barnet ble unnfanget..)
november 18, 2005

lotten said...
Delirium: Doktoren jeg besøkte i går kunne fortelle meg at det alldeles ikke var sunt å ha avbrudd mellom p-pille rundene slik som jeg har hatt. Han tegnet ivrig en graf som viste at risikoen(...) tilknyttet p-pille bruk alltid er høyest da man begynner på p-pillene, og at det gjelder uavhengig av hvorvidt man har brukt p-piller tidligere. Dermed skulle han vel være mer fornøyd med deg.
Uff, med slike menstruasjonssmerter som du beskriver hadde nok også jeg fortsatt med p-pillene!
Hm, du skal se din kjære står i fare for å få en helt annen Delirium hvis du kutter pillene;)

Drittsekken: Hehe! Følgelig er mannepillen Drittsekkens redning fra flere barn, Dr.Jekyll&Mr Hyde Kjære, slemme og hemmende kondomer skremmende sterilisering etc.
Nu, der har vi funnet noe Drittsekken kan nedlate seg til å gå i tog for!;)

Androida: Hormonspiral? Jeg innser at jeg er temmelig lite oppdatert på prevensjonsfronten!

Jente Uten Katt: Ser man det!! Drittsekken slipper å gå i tog.
Takk for oppklaringen:)
De brukte bare rundt 30 år...men når dukker dette opp på Apoteket, da?
Jeg mener vel egentlig å ha hørt dette mange, mange ganger før. Er de virkelig endelig i mål?!
PS: Nå bedriver selvsagt lotten bare seksuelle aktiviteter med sambo, og å passe på at han fikk tatt pilla si hver dag skulle nok ikke være noe problem..hehe.
november 18, 2005

Røverdatter said...
P-spøryta (depo-provera, som jeg bruker) har mindre østrogen enn p-sprøyte, og skal sånn sett være "sunnere". Den har samme virkestoffene som mini-pillen, men med mini-pillen har man kun 3 timers margin før man er usikker. -og det vil vi jo ikke være! Jeg er ingen ekspert på området, men jeg vet at det kan ta litt tid for kroppen å justere seg med p-sprøyta. -Derfor må man kanskje være litt tålmodig med uregelmessige blødninger i begynnelsen. Disse blødningene er som regel bare "en skvett her, og en skvett der", og kan ikke kalles mensen eller blødninger sånn sett. Noen mister mensen med en gang, andre må leve litt "i spenning" først... Som med alt annet er jo dette individuelt, så jeg har hørt skrekkhistorier også. Det er visst kommet en forskningsrapport om at man kan utvikle benskjørhet av p-sprøyta, men jeg er usikker på om unge, friske jenter er i risiko-gruppen. Min kunnskap om emnet strekker seg ikke særlig lenger, men det finnes sikkert tonnevis med info. om dette på nettet.
november 18, 2005

Røverdatter said...
Ps: Jeg har også sett og lest Ronja Røverdatter x antall ganger, lotten! :D Jeg må vel si meg fornøyd med nicket, ja! ;)
november 18, 2005

Drittsekken said...
Lotten: Tog?!? Nå stiller da drittsekken opp, sånn mer eller mindre utilpass, når det årlige barnehagetråkket skal utføres den 17. mai. Men drittsekken tror han vet hva lotten tenker på...
GRØSS!!!
Den dagen drittsekken dukker opp i et av disse togene, med tilhørende hjemmestrikket bekledning, håper han at noen viser såpass med nestekjærlighet at de avliver ham på stedet.

Når det så gjelder mannepillen så for all del, hvorfor ikke! Men hvis de har samme bivirkninger som p-pillen så tror jeg det ville være mye verre for omgivelsene å ha en hormonell drittsekk enn hva som er tilfellet med hans samboer (Nå bruker drittsekkens samboer spiral, men her er problemet en mye lengre og kraftigere menstruasjon). Men jeg er nok redd mannepillen ikke vil bli noen særlig kommersiell suksess, en av grunnene til dette finner du allerede i kommentaren til jenteutenkatt og hvis du tenker deg om hvor betryggende høres dette ut?:

Har du tatt pillen?
Jada, Jada..

I tillegg må de selge det til en generelt motvillig kundemasse.

Røverdatter: Tusen takk for informasjonen :)
november 19, 2005

Røverdatter said...
Bare hyggelig. -Og jeg mente selvfølgelig mindre østrogen en p-pillen! :-D
november 19, 2005

laila said...
P-implantat er en annen grei løsning - en liten pinne under huden i armen, slipper å huske på noen ting som helst i tre år, og ingen mens. Og, som med minipillen, mindre østrogen. Genialt!
november 19, 2005

vegard said...
Pille for faen? Jævla stress. Da går jeg heller for den polske varianten. Eletrisk støt. Om man påfører testiklene eletrisk støt så er mannen ufruktbar i ti dager, ingen kjente bivirkninger, oppfunnet av en gal vitenskapsmann som testet på seg selv. Nå gjennstår det bare å utvikle en dings(tm) som man kan bruke til å påføre sine egne testikler elektrosjokk. Jeg ser for meg ei lita skål man legger testiklene i og trykker på en knapp så blir man raskt og (relativt) smertefritt ufruktbar i ti dager. Genialt :)
november 19, 2005

lotten said...
Røverdatter: Da var det avklart:)
Drittsekken: Fnis, Drittsekken i hjemmestrikket bekledning kjempende for mannlig prevensjon hadde da vært søtt:)
Om enn noe usannsynlig..
Men, joda-Mannepillen, Mannepillen, Mannepillen!
Jeg tenker vi hadde fått en velvillig kundemasse hvis kvinner insisterte på at deres Kjære skulle bruke kondom med mindre han begynte på mannepillen! hehe..
Laila: Hm..tror nok lotten står over, men de kan vel lage en for menn isteden?!:)
Vegard: Den polske varianten?! Haha! Nå har det seg slik at lotten har bodd et år i Polen, men dette var likevel ukjent for meg...
november 19, 2005

Marina said...
Hmmmm...

Jeg har iblant tenkt om menn som ikke akkurat møter mine høye standarder at de burde fått elektrosjokk i ballene (godt alternativ til spark hvis jeg ikke har på passende fottøy), men jeg visste ikke at det gav nedsatt fertilitet også. I så fall burde det vel forskes på en metode som varer lengre? For bruk på rottene, mener jeg.
november 19, 2005

lotten said...
Hehe, ja dette burde åpne nye muligheter for håndtering av rotter;)
november 20, 2005

Delirium said...
*he he*
Ja mens andre får en mer stabil og hyggelig sambo når hun slutter på pillen, ville nok min kjære møtt en utgave av meg som ikke bare var premenstruell men halvgal av smerte.

Yey.

Bra å høre at det er bedre å holde på med pillen enn å gå av og på. Da holder jeg meg nok til det kjente og kjære (?) og nøyer meg med det.

Men hvis jeg noengang kommer til å vurdere å få barn må jeg jo slutte på pillen...! Smerteangst. Var det noen som nevnte adopsjon? ;o)
november 21, 2005

Ruth Ratt said...
Etter ti år på pilla har jeg nå kastet meg på KONDOM! Og det helt uten å ville ha barn, eller å ha dumpa samboern. Og må inrømme at det er fantastisk! Syns å huske at det var styrete og ikke så deilig, men det er feil. Kjøper nå gigapakker med kondomer på apoteket og slipper:

1. P-piller, som jeg alltid har hata og ikke vært flink til å ta i tide.

2. De evindelige dobesøkene etter sex. Herlig!

3. Hmm... Var kanskje ikke mer enn de to første. Men det er jo bra nok det!

Kondom har fått et ufortjent dårlig rykte. Jeg er nyskreven fan.
november 21, 2005

lotten said...
Delirium: Ja, selveste Doc påstod det. Selv ble jeg litt overrasket.
Vi får håpe menstruasjonsmertene har dratt dit peppern gror da du eventuelt skulle få lyst til å få barn!

Ruth Ratt: Haha! Jeg må si meg enig med deg. Kondom har fått et ufortjent dårlig rykte! Etter å ha lest kommentaren din fikk jeg også lyst til å gå til innkjøp av gigapakker med kondomer på apoteket (flir) og droppe hele pilleherket!:)
november 21, 2005

vegard said...
@lotten: Det er vel strengt tatt en rimlig nyutviklet metode som fremdeles antakeligvis er på prøvestadiet hos oppfinneren. Men det virker vistnok, så det er vel en mulighet som ikke medfører oppblåsning, nedsatt sexlyst og anna herk :D
november 21, 2005

lotten said...
Hehe, det ser iallefall ut til at metodens muligheter vekket en viss begeistring hos Marina og meg selv;)
november 22, 2005

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg