desember 15, 2005

Black Angus

Takket være en fantastisk fin post fra Kristines Rom i forrige uke ble jeg ledet til denne sangen.

"Det er ikke stemmen hennes jeg liker best, eller låtskrivingen, selv om jeg liker begge deler. Wendy McNeill har en nerve, eller hun treffer en nerve i meg." skriver Kristine, og uttrykker eksakt det samme som jeg selv følte da den direkte stemmen og det merkelige trekkspillet fylte leiligheten min.
Hele natten.

Jeg tror ikke jeg har hørt en sang med samme rå nerve siden jeg oppdaget den unge PJ Harvey for sikkert 10 år siden.
Les posten.
Lytt til sangen.
Og merk dere navnet Wendy McNeill.

Etiketter:

1 Comments:

At august 05, 2006, Blogger lotten said...

Kommentarene til denne posten har dessverre blitt slettet som en følge av tekniske problemer. Nedenfor følger likevel kommentarene som jeg har kopiert fra min noe utilfredsstillende back up-løsning:

Hans Petter said...
Hørte Wendy McNeill på Ane Brun-konsert på Rockefeller i november, lovende saker!
desember 15, 2005

lotten said...
Ah, skulle gjerne vært på den konserten!:)
desember 15, 2005

julie said...
Jeg hørte henne varme opp for Ane Brun på Samfundet. Veldig unikt og kult =)
desember 15, 2005

lotten said...
Du får visst med deg alle godbitene, du!:)
desember 15, 2005

julie said...
Konserten var forresten sinnsykt bra - Ane Brun fikk en samlet konsertsal til å holde kjeft og lytte til musikken stille som mus. Det er uhyre sjelden jeg har sett noen klare det. Ved siden av Tord Gustavsens trio, mener jeg Ane Brun har laget årets norske plate. Hva mener dere andre?
desember 15, 2005

lotten said...
Ane Brun har en stilig autoritet- jeg blir glad hver gang jeg ser henne på TV.
Hm, men jeg har ikke plata hennes siden jeg fortsatt ikke har blitt helt vekket av musikken hennes.
(Kanskje jeg skal lytte litt til på nettet?)
Men både duetten med Sivert og duetten med Wendy er riktig fine.
Og Tord Gustaven sin musikk er utvilsomt vakker:)
(Han kommer forresten fra de trakter jeg selv vokste opp)
desember 15, 2005

julie said...
Jeg anbefaler deg å lese tekstene på anebrun.com.

anebrun.com/lyrics/63/the-fight-song
kan være en bra sang å begynne med for deg ;)
desember 15, 2005

lotten said...
The fight song, faktisk! Hm..
Oki, jeg gjør som Julie sier:)
Øh, kjenner vi hverandre?
desember 15, 2005

julie said...
Nei, vi kjenner ikke hverandre. Men man danner seg kanskje en viss oppfatning av en person etter å ha lest bloggen deres? =)
desember 15, 2005

lotten said...
Haha, hjelp!
Jeg har iallefall lest teksten.
Og ja, den falt i smak;)
Nå sitter jeg og lytter på Ane Brun gjennom denne siden.
Kommer det noen Julie-blogg snart, da?
desember 15, 2005

julie said...
Det kommer nok ikke en Julie-blogg, jeg er ikke like glad i å skrive som jeg er i å lese. ;)
desember 15, 2005

lotten said...
Ok, men jeg tror det kunne blitt en veldig fin musikkblogg:)
desember 15, 2005

Kristine said...
Takk for generøs referanse og kuult at du sprer budskapet!
desember 15, 2005

julie said...
Takk for komplimentet =) Det hadde ihvertfall ikke vært noen sak å kåre årets mest irriterende låt og delt ut buksevann.
desember 15, 2005

lotten said...
Kristine: Det er du som skal takkes:)
Merket du forresten at Wendy-siden var nede noen dager? Jeg ble litt gretten siden det eneste jeg ville høre var Black Angus som plutselig var forsvunnet...Men hokus pokus- så var hun tilbake!

Julie: Hehe, hvem forærer du GummiTarzan-buksene? Ravi og oppstoppersnoppen?
desember 15, 2005

julie said...
Ravi er en het kandidat sammen med James Blunt og Pussycat Dolls. Og Katie Medulla *grøss*
desember 15, 2005

lotten said...
Det beste med å ha skrudd av MTV, Viva, Voice osv er at jeg slipper å høre alle disse sangene!
Ikke noe følsom James til lotten, ingen pussycatmehe, og ikke har jeg hørt årets sang fra Lulladulla.
Men hun er nå litt søt synes jeg-jeg sang jo ivrig med på "this is the closest thing to crazy I have ever been....lalalalala...
being close to crazy is being close to you...lala"
(...)
Får skylde på samlivet mitt med sambo;)
desember 15, 2005

:a:l:l:i:e:n:e said...
Veldig, veldig kul musikk! Takk for tips!
desember 15, 2005

lotten said...
Ah, så fint at du også likte henne!!:)
desember 15, 2005

AnneMa said...
da får jeg bare ta katie litt i forsvar, og si at HALLO hun synger jo helt nydelige sanger! men hva vet vel jeg?

mitt gehør er visstnok hakket dårligere enn andres har jeg fått påpekt. men hva gjør vel det, så lenge jeg kan høre på S O`Connor?
desember 17, 2005

lotten said...
Hehe, forsvar er alltid bra!
Og det fortjener hun sikkert:)
Jeg syntes som sagt den nevnte sangen var veldig fin, og trallet begeistret med da den ble spilt.
Den nyeste sangen hennes som Julie refererte til har jeg derimot ikke hørt, men jeg kan tenke meg at det er en viss fare for at resultatet av forsøket på å følge opp en megahit kan bli irriterende;)
Hm, men jeg har faktisk ikke hørt noen av sangene fra den siste plata hennes...
Så jeg tror det er større grunn til å spørre hva jeg vet i dette tilfellet!:)

Og jepp-Sinead er fin!
desember 17, 2005

julie said...
Det var faktisk den sangen jeg tenkte på hehe. Men nå er det ofte slik at de mest forhatte sangene også er de mest populære =) Jeg for min del vil helle bli rulle i tjære og fjær enn å høre 'this is the closest thing to crazy..' en gang til.
desember 18, 2005

lotten said...
Haha, men den er vel ikke fra i år?
Uff, da-hvem i alle dager er det som har pushet Katie på deg?!:D Sitter du og hører på disse sørgelige musikkprogrammene...
Jaja, jeg er fornøyd så lenge min sambo ikke spiller Rage (hvilket jeg er blitt for gammel til å høre på..) eller den slitsomme klassiske musikken hans som alltid ljomer fra leiligheten da jeg kommer hjem..

Hm-alt dette snakket om "closest thing to crazy" gjør at jeg får lyst til å høre den igjen.
Skal vi se.....;)
desember 18, 2005

AnneMa said...
nye hit`en er vel den derre om millioner av sykler i Bejing. den er fin den også, spør du meg :)

men altså: smaken er som baken..

minner meg på at jeg må ut å kjøpe juletøy.. uff!
desember 19, 2005

lotten said...
Juletøy, ja-
og julegaver...
Aiai, jeg skulle stå opp tidlig i dag og fikse alt dette...
men det var jo så godt å sove isteden..
Om jeg bare kunne sove bort hele jula;)
desember 19, 2005

julie said...
Den ble spilt på alle radiokanaler en stund. :) Audioslave er mye tøffere enn Rage!
desember 19, 2005

lotten said...
Hm, du må finne deg en radiokanal som spiller musikk du liker!:)
Selv har jeg hørt litt på polsk radio i det siste...men det kan ikke sies å ha gitt særlig mersmak.

Audioslave er iallefall litt sexy!:D
desember 19, 2005

julie said...
Jeg liker Wasabe på P2, og NRK Alltid Klassisk. =) Polsk musikk kjenner jeg ikke så godt til hihi. Men jeg har nettopp oppdaget et tysk band som Isoleè.
desember 19, 2005

lotten said...
Hm, jeg får snuse litt på de!:)
Nå som jeg nesten har klart å ødelegge Black Angus for meg selv gjennom å spille den altfor mange ganger..natt, dag og natt osv.
desember 19, 2005

julie said...
Nå har endelig pitchforkmedia's legendariske årets beste-liste kommet. Alltid ett veldig godt utgangspunkt for å finne ny musikk :) Jeg har lastet ned Ladytron nå, og det virker veldig kult. Hvis jeg setter den platen på på nyttårsaften tror jeg jeg blir skikkelig kul :D
desember 21, 2005

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg