desember 21, 2005

Jul, igjen..

lotten har jule-issues så det holder, og er godt på vei inn i sin årlige juledepresjon. På tross av disse sørgelige og faktiske forhold må selvsagt PMS ønske alle sine lesere GOD JUL!
Spesielt gode ønsker og varme tanker sender jeg til noen utvalgte sjeler:

Du som alltid blir sittende ved siden av en slitsom slektning som holder det gående med pisspreik fra du inntar din første munnfull julemat, til du slurper i deg siste rest av desserten:

julemiddag

Du som må utholde en grusom svigermor som benytter julen til å finne på enda mere faenskap enn det som skvalper og skvulper i hodet hennes resten av året:

svigermor

Du som må høre din egen familie synge julesanger med større innlevelse enn selveste Herborg Kråkevik:

revenrasker

Og du som aldri har klart å innfinne deg med at dere er en for lite til å feire julen.

enforlite

God jul fra PMS til julelskere og julefortvilere.
Dette er trossalt tiden for å gi litt ekstra kjærlighet til de som vi er glade i, og la de gi litt ekstra kjærlighet til oss.

par

Også kan vi prise oss lykkelige over at vi bare synger visse sanger en gang i året:

"Så går vi rundt om en enebærbusk
enebærbusk
enebærbusk
Så går vi rundt om en enebærbusk
tidlig en lørdags morgen..."

1 Comments:

At august 05, 2006, Blogger lotten said...

Kommentarene til denne posten har dessverre blitt slettet som en følge av tekniske problemer. Nedenfor følger likevel kommentarene som jeg har kopiert fra min noe utilfredsstillende back up-løsning:

Arne said...
God jul til deg også, Lotten.
Jula kan være tung for mange, så det er godt vi har sånne som Nakima som stiller opp der det trengs.
Også er det godt vi har noen som kan tegne det andre føler...
desember 21, 2005

Trond said...
Takk og pris finnes det noe som heter alkehol for å dempe det verste i jula.
desember 21, 2005

Saccarina said...
Einebærbusksangen er min verste julesang også. God jul, og måtte du aldri få barn som insisterer på at det er den morsomste julesangen!
desember 21, 2005

lotten said...
Arne: Takk:) Ja, Alternativ Jul er et flott initiativ, og Nakima er utvilsomt en godjente som stiller opp for de som virkelig går en tung jul i møte.
Dere som er tilsluttet Kirkens Bymisjon gjør også en kjempejobb.
Juleklem til deg:)

Trond: Jeg vet. En stor og varm klem til deg, også.
Og en klem til.
Snart er det nyttår.

Saccarina: Huff, ja! Det der er liksom barneschlageren! Julekos deg med familien, og hold ut einebærbusken:)
desember 21, 2005

Undre said...
Takker og sender ønsker om en god jul tilbake.

Hilsen en som egentlig ikke liker jul...
desember 21, 2005

Mina said...
Jul er vidunerfult! For meg som fortsatt er elev betyr det blant anna fri fra skolen:)

Du må ikke glemme det geniale påhenget "busk":

Så går vi rundt om en enerbærbusk. Busk!
Enerbærbusk. Busk!
Enerbærbusk. Busk!
desember 21, 2005

Drittsekken said...
God jul til lotten fra drittsekken som i det minste slipper å synge julesanger..
desember 21, 2005

lotten said...
Undre: Takk! Veldig hyggelig å se deg hos PMS igjen:)
Når man ikke liker julen kan man heldigvis trøste seg med at den ikke varer så altfor lenge.
Gode tanker til deg fra meg.

Mina: Hehe, barn elsker einebærbusken og julen, og du er jo forsatt bare barnet!:)
Kos deg med skolefri og busk busk-sang!

Drittsekken: Takk! Hvis den lille gutten med balltreet hadde vært i omegnen skulle jeg løftet han opp og gitt han et kyss på pannen:)
Ingen julesanger?! Ja, det er iallefall noe!!
Spis og drikk godt!
desember 21, 2005

Røverdatter said...
Fredelig og gledelig jul til deg lotten! :)

-Du blir vel ikke borte til over nyttår???
desember 21, 2005

shecat said...
Julen er fin når man har barn - gøy å se hvordan de gleder seg. Og vi synger ikke om busker. Vi synger egentlig ikke så mange julesanger...

God jul til lotten fra meg :)
desember 21, 2005

lotten said...
Takk i like måte, Røverdatter!:)
Jeg tenker meg at dere vet hvordan dere skal kose dere hos familien Glum!
Borte til over nyttår? Neida, her blir det nok litt blogging i ny og ne. Må jo avreagere, litt;)

Shecat: Det er sant! Selv om jeg ikke har lyst på egne barn med det første, hadde det vært hyggelig med noen tantunger i heimen på julekvelden.
De beste juleønsker til deg og dine!:)
desember 21, 2005

Mina said...
Ja når det kommer til jul regner jeg mine 16 år som "barn" og oppfører meg deretter. Ah, herlige jula! Henge med venner i byen, lese bøker, høre på bra musikk, se bra filmer på tv, stå på snowboard i hafjell, ake, bare slappe av. Jul er fantastiabelt!
desember 21, 2005

Røverdatter said...
Ja, du kan herved lese om familien Glums tradisjoner borti bloggen min. -Vi tar det veldig med ro, så det er lave skuldre og stor takhøyde her. ;)

Enda godt det er flere enn meg som ikke tar bloggeferie! :D
desember 21, 2005

Drittsekken said...
Enig med Shecat. Drittsekken brukte å hate julen men etter at han fikk barn forandret alt seg, og han slipper fortsatt å synge julesanger :)
desember 22, 2005

AnneMa said...
veldig så mye onde her.. men det er vel ofte sånn at de tingene som virkelig skal være så koselige, ikke alltid blir det av nettopp den grunn.

for meg selv har jeg nå stresset butikkdamer, befølt isen med rompa, bytta, handla, strøket fra lista.

sku ønske hele slekta ringte og så: ikke kom, vi kommer til deg!

da sku jeg ringt nambo sporenstreks og bestilt mat til 20.

o`jul med din glede!

a
desember 22, 2005

puselur said...
..og nå fikk jeg den sangen på hjernen... komplett med "busk!"-påhenget..
desember 22, 2005

Delirium said...
Jeg liker julen. Heldigvis. Den er bittelitt magisk tross alt - fordi det funkler i masse lys hvis man vil. Selv om jeg snart er 30. Uten barn. Og jeg er så heldig å få feire den sammen med mennesker jeg er glad i.

God jul til deg og dine!
desember 22, 2005

lotten said...
Mina: Stå på snowboard i jula?! Ach, den ungdommen, den ungdommen:)

Røverdatter: Hørtes hyggelig ut:)

Drittsekken: Ja, det blir jo en annen jul med barn og barnets juleglede som Shecat sa.
Noe annet enn en gjeng med voksne og halvgamlinger som synes høydepunktet er å slafse i seg ribbe.
Ha en fin feiring med familien din!

Annema: lotten bør nok jobbe litt med jule-innstillingen sin, men jeg er enig i at "det er vel ofte sånn at de tingene som virkelig skal være så koselige, ikke alltid blir det av nettopp den grunn."
Jaja, man får iallefall forsøke.
Det høres iallefall ut som du er i mål!:)
God jul til Annema med nyinnkjøpte klær og litt øm bak!

Puselur: Mjau mjau:) Jeg gleder meg iallefall til at jeg skal hjem til min Pus!

Delirium: Takk i like måte:)
Du sprer sikkert masse juleglede til dine siden du fortsatt har beholdt barnegleden og viljen til å se litt magi.
Det skal man ikke kimse av!
desember 22, 2005

Mina said...
Snowboard i jula er stas når man bor tjue minutter unna Hafjell (Ol-anlegg). Men først skal man ake i hele Lillehammers akebakke, Ringsvegutua. Ca 2,5 kilometer på sti og hompedompeføre og hui hvor det går!

Puselur: Jeg er lei meg hvis jeg ga deg busk-påhenget på hjernen. Ikke meininga;)
desember 22, 2005

Marina said...
God jul til deg også!

Selv har jeg egentlig ingenting imot einebærbusk-sangen. Da jeg var seks var jeg så glad i den at jeg overbeviste min tre år yngre tremenning om at juletreet burde være en einebærbusk. Skuffelsen var stor (og hylekoret høyt) da vi ble avspist med grantre og noe om at det var så få einer rundt der vi bodde at å bruke dem til juletre ville utrydde dem helt.
desember 22, 2005

:a:l:l:i:e:n:e said...
God jul tross alt, Lotten.

Ja, hva er det med den enebærbusken - det har jeg virkelig aldri skjønt. Noen som har einer til juletre? Neppe.

Jul er jul, verken mer eller mindre, og sånn er det med den saken.
desember 22, 2005

lotten said...
Marina: Takk, håper du har en fin jul over there!
Hehe, en sang som definitivt vekker sterke følelser:D

Alliene: Jo, takk!
Med fare for å få Tenke-jentene etter meg så må jeg si at skrekk og gru-tegningene hadde en overraskende positiv effekt på den gjørmete juleuggenheten til undertegnede.(Pluss hamstring av gamle Woody Allen-filmer på Platekompaniet:))

Hm, jeg vet ikke engang hvordan einer ser ut, jg.. Mystiske sangen!
Jeg tror jeg tar til meg dine ord:
"Jul er jul, verken mer eller mindre, og sånn er det med den saken."
Ha en fin feiring sammen med familien din!
desember 22, 2005

Skorpio said...
Priser meg lykkelig over at ingen i familien vår har noe spesielt forhold til einebærbusken...

God jul likevel :)
desember 22, 2005

lotten said...
Hihi!
Takk, og en fin jul ønskes til Skorpio!
desember 22, 2005

Witch Of Mar said...
God jul selv Lotten. Man kan feire jul sakte.. jeg tenker å sløve hele dagen.. spise god mat.. og sløve litt mer.. og heldigvis er jeg laaaaaangt unna alt som heter familie .. da kan jeg med den største trygghet si at det blir en god jul :-)
desember 23, 2005

lotten said...
Takk, Havheksa!
Kos deg med pinnekjøtt og familiefri!:)
Og sakte feiring! Hm, tror det er det jeg også bedriver. Hvis vi ser bort fra familiemiddagen..;)
desember 23, 2005

Softtag said...
God jul Lotten.

Jeg har hatt en fin jul uten noen form for traumer. Jeg håper du har hatt det fint også.

Softtag
desember 26, 2005

Trond said...
Så gjør vi når vi drikker vår dram
drikker vår dram
knuller vår madam
gjerne hele dagen
desember 27, 2005

lotten said...
Softtag: Takk, tilbake fra New York ser jeg:)Ingen traumer må sies å være en vellykket julefeiring! lotten holdt i tre dager, men tilslutt var det virkelig tid for å rømme family-juleheimen!

Trond: Haha! Det hørtes jo mye mere morsomt ut enn de vanlige enebærbusk-aktivitetene!! Kos deg med romjulsdram og madam:D
desember 27, 2005

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg