januar 15, 2006

The Night Masquerade og Albert

Det var en vanlig lørdagskveld på den gamle svartmetall-bula i Oslo.
Dimmu Borgir freste fra høytallerne, stemningen var sånn passe, og det ble diskutert hvorvidt Dimmu Borgir var svartmetallens svar på Spice Girls.
En ufin dame hadde nettopp spydd i sitt eget ølglass, og en sliten rocker satt og halvsov i en krok.
Da dukket plutselig en gammel kjenning opp i lokalet.

albertåberg

Nei men, Albert. Dette var da ikke noen heldig stiltolkning.
Og lyseblå småsko, hva tenkte du på?
Mens den lukkede svartmetall-stammen hevet nedlatende på øyenbrynene skjedde det noe underlig på gulvet hvor Albert stod.

danser

Albert lyste opp da han hørte hvilken sang som ble spilt, og begynte å vifte ivrig med armene.
Svartmetallerne måpte, mens den begeistrede Albert snart slang grasiøst på foten.

Oh yes master

Men hva var nå egentlig dette? Der hadde jammen en utstemt Idol-deltager også forvillet seg inn i den lugubre puben. Svartmetallerne gryntet misbilligende, og Albert sitret både her og der.

albertogidolbabe

Før han løp ut av lokalet, løp ut i natten, etter den skjønne baben.

albertløper

Svartmetallerne skålte, et par klinte, og natten var fortsatt purung.
I etterkant hevdet en snydens glam-rocker at han også hadde sett Skybert sitte og drikke vodka i baren.
Dette ble dog aldri avklart.

Kategori: Tegninger

Etiketter:

13 Comments:

At januar 15, 2006, Blogger lotten said...

Hm, hvis lotten hadde gjenoppstått fra de traurige som sitter inne og fiser sammen med sin kjære på lørdagsnatten, hadde nok ikke Albert Åberg som svartmetaller dukket opp i mitt rastløse sinn;)

 
At januar 15, 2006, Blogger alliene said...

fornøyelig! :)

 
At januar 15, 2006, Blogger lotten said...

Takk:)

 
At januar 15, 2006, Anonymous Anonym said...

Jeg må le av deg Lotten! En ting er Albert Åberg og svartmetallere, men denne Idol-deltakeren da! Ha ha!

 
At januar 16, 2006, Blogger lotten said...

Det er bra dere flirer, jenter!
Jeg satt og lurte på hva slags babe den forvirrede svartmetall-Albert skulle sikle etter, da Idol-deltageren med manglende virkelighetskontakt lyste mot meg fra forsiden av Dagbladet.
Enkelt valg med andre ord:)

 
At januar 16, 2006, Anonymous Anonym said...

Veldig bra, lotten! Måtte du nøye deg med Dagbladet, eller var du så heldig å få med deg Idoljentas tv-opptreden også?

 
At januar 16, 2006, Blogger lotten said...

Jeg var faktisk så heldig at jeg fikk med meg den skjønne jentas sjelfulle opptreden også:D
Idol kan virkelig gi et nytt perspektiv på livet..

Hm, var det samtidsvokal hun forsøkte seg på?

 
At januar 17, 2006, Blogger lotten said...

Hehe, etterfulgt av "Dere er jo middelaldrende". Tenker det stakk i hele dommerpanelet som sitter og forsøker å se kule ut de også.
Jaja, det som bekymret meg aller mest var kanskje at den smukke sangerinne ikke var en forvirret fjortis som jeg trodde-men noen og tjue år..
Hoj hoj-hadde jeg visst at Idol var så pinlig skulle jeg begynt å se på det for veldig lenge siden;)

 
At januar 17, 2006, Blogger lotten said...

Såpass?!:)

 
At januar 18, 2006, Anonymous Anonym said...

Morsomt, som alltid, lotten :-)

 
At januar 18, 2006, Blogger lotten said...

Jøss, er du omsider tilbake?!
Det var veldig hyggelig:)
Syntes det begynte å bli temmelig lenge siden jeg hadde sett deg her i bloggerbyen!
Jeg har vært nysgjerrig på hvordan du trives i ny jobb, og ny by-
men regner med at det dukker opp noen nye Grubleline-poster snart, nå som du er på nett igjen:)
Oioi, det er lenge siden sist!

 
At januar 22, 2006, Blogger Fjordfitte said...

Dette er kanskje feil forum, men allikevel:

Jøss, for en ego boost.

hilsen Your Majesty

 
At januar 22, 2006, Blogger lotten said...

Deres Majesteter, deres kongelige høyhet!
I PMS-regimet gleder vi oss storlig over de siste måneders oppdagelse av blått blod i bloggerbyen.

Begeistrede og ærbødige hilsninger fra regenten av PMS.

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg