april 11, 2006

Trøstepost

Den særdeles viktige bloggeren lotten med det provoserende kommentarfeltet, har som kjent bloggpause, men siden kvinnen bak lotten brått ble liggende i sengen med en kraftig influensa serverer PMS herved en post til de ulykkelige leserne som fortsatt er innom denne bloggen daglig, og ikke finner annet enn en fremmedgjørende og elitistisk artikkel om litteraturhistorie og kjønn. Uff, dere har min medfølelse! Etter å ha kjempet frem et kåserende språk, og forsøkt å gjemme min akademiske skolering som best jeg kunne, skulle det altså ende med dette. Litteraturhistorie og kjønn. Dag etter dag, natt etter natt. Ingen smukke tegninger, ingen medrivende føljetong, ingen metadiskusjon, og ingen sleip feminisme gjemt bak rørende oppvekstskildringer, storslagne tanker om mannskroppen, og betroelser om drømmer om Aylar.
Kun litteraturhistorie og kjønn, litteraturhistorie og kjønn-
og en layout som det tydeligvis har svartnet for.
Akk, det er ugreit.

Men kjære dere lesere som forsatt ikke har gitt opp håpet. Takket være Rimi-posen med snørr, det tunge hodet og det faktum at det er usedvanlig kjedelig å ligge i sengen istedenfor å være på jobb, har undertegnede nok en gang logget seg på det bråkete nettet.
I tillegg tror jeg jammen at Doktor Fjordfitte som selv er gått inn i en bloggdepresjon, ironisk nok er i ferd med å kurere lotten for bloggoverdosen som virkelig begynte å gjøre seg gjeldende i januar. Dette er skummelt!
Hvis dette fortsetter er det stor fare for at pasienten går inn i en dyp forelskelse i sin Doktor, og begynner å stalke henne med store drømmer om øl på et egnet utested. Kjære lesere, som dere sikkert forstår vegrer lotten seg for å havne på bloggekjøret nok en gang, og det er fortsatt nok av liv som må leves.
Ja, det er faktisk vår!
Men denne ene trøsteposten unner jeg de femti stakkarene som fortsatt ikke har gitt opp håpet om å få boltre seg hos PMS igjen.
Dog, jeg har enda en skuffende opplysning: Dette blir ikke en post om den elegante bullshit-pakken som for en stund siden ble kastet ut i bloggerbyen. Svisj! Svosj! Den som i all hovedsak reflekterte storsinn, et imponerende intellekt og usedvanlig klar argumentasjon. Splitt! Splatt!
Isteden skal jeg runde av med noen avsløringer fra undertegnedes møter med andre bloggere de siste ukene.



Mennesker bak blogger møter mennesker bak blogger

Møte 1: "lotten" har en venninne som ikke imponerer med sitt valg av ny kjærlighet og "lotten" må derfor delvis mot sin vilje møte en blogger hun tidligere kun har kranglet med i diverse kommentarfelt i bloggerbyen:
Liten mann med alminnelig utseende går mot bordet hvor lotten sitter sammen med sin venninne. ("lotten" stryker høy, kjekk og blond fra sitt bloggbilde av Blogger 1).
Etter krangel om Freud på Mono, krangel om vulgærfeminisme på ukjent utested, og forsøk på å unnslippe venninne og ny kjærlighet på Blå, erklærer Blogger 1:
-Du er akkurat som jeg trodde!
Jasså, leser du bloggen min? spør "lotten" før hun vandrer gretten hjemover, og sender sladre-sms til venninnes eks-kjæreste.

Møte 2: På vei hjem stikker "lotten" innom Skuret for å overvære en konsert med blogger 2. "lottens" tapre ridder Neshornet har også dukket opp på dette tidspunktet. Blogger 2 synger sanger som "lotten" håper aldri tar slutt, og ser ut som hun har vandret rett ut av Romantikken.
"lotten" kjenner humøret bedre seg betraktelig, og stirrer begeistret mot scenen mens hun lener seg mot Neshornets staute bryst.
Etter konserten snakkes det intenst, forfyllet og lykkelig med blogger 2, og telefonnummer utveksles fornøyd.
Sukk, hun er Bohemdronningen! utbryter "lotten" henført til Neshornet.
Og tenk, hun er niesen til professor Bastiansen!

Møte 3: Etter noen kvelder med ølling med blogger 2 dukker også blogger 3 opp på puben med byens billigste øl.
"lotten" og blogger 3 stirrer forundret på hverandre. Etter relativt mye øl og diskusjoner om "væpna revolusjon", partipolitikk og statsvitenskap som fag utbryter blogger 3:
Jeg trodde ikke at du snakket så mye!
Ja, også trodde jeg du var diplomatisk!
Hm, fint bilde på bloggen din, sier lotten.
Pøh, det er da ikke meg. Har du ikke sett hvem det er?
Skål!

Møte 4: Noen dager senere tikker det inn en tekstmelding fra blogger 4 som akkurat har ankommet hovedstaden, og har to timer til overs før hun skal på teater med gamle venner.
Vil du være med å spise et sted? skriver blogger 4.
Ja, hvorfor ikke, tenker "lotten" som sitter på t-banen på vei hjem fra jobb.
Jeg har på meg svarte klær, skjørt og en tykk strømpebukse med nupper..skriver "lotten" som snart sitter og fører sivilisert samtale med blogger 4 over en pizza på Justisen.
Da det blir tid for kyss og klem og farvel utbryter blogger 4:
Du var mye mer seriøs enn jeg trodde.
Å?
Ja, ikke at det er noe negativt å være voksen, nei, men jeg trodde du skulle være litt mer barnslig. Ja, vi har jo fjåsa så mye sammen på bloggen!
Hm.

Fjordfitte, er du klar?

PS: Hvis vi er riktig heldige havner vi på bordet ved siden av Drusilla og VamPus.

HÆH HÆH, HØH HØH!

Etiketter:

30 Comments:

At april 11, 2006, Anonymous Anonym said...

Greit at du er syk altså, men er det en grunn til å begynne å velte seg i offer-rollen igjen? Skjerpings!

 
At april 12, 2006, Blogger lotten said...

Haha!!
Men jeg skrev jo en trøstepost til dere stakkarene som stadig er innom, ikke til meg:D
Føler du deg ikke bedre nå?

 
At april 12, 2006, Anonymous Anonym said...

"Sivilisert samtale"? Ærlig talt Lottis...Skjerpings! ;)

 
At april 12, 2006, Blogger lotten said...

Hehe, var den ikke da?
En seriøs, voksen og sivilisert samtale;)

 
At april 12, 2006, Anonymous Anonym said...

Ok da! Koselig var det, og veldig voksent. :)

 
At april 12, 2006, Blogger lotten said...

Ikke sant:)

 
At april 12, 2006, Anonymous Anonym said...

Jeg kjenner at jeg lurer veldig på hvem blogger 3 er.

Selv har jeg ikke møtt en eneste blogger, men bloggkonsekvenser som "jeg vet ikke om jeg tør å snakke med deg, egentlig," har jeg fått likevel. Angrer litt på at jeg ikke opprettet velklingende pseudonym da jeg begynte.

God bedring og god påske! Jeg håper du fortsetter å blogge.

 
At april 12, 2006, Anonymous Anonym said...

Jeg føler meg mye bedre foresten. Har svanet skribleriene dine en stund. Især tegningende.
Liv?? Hva er det??
Savner justsien. det er ikke få lapper som har flydd ut av min lommebok der igjennoom årene.

 
At april 12, 2006, Anonymous Anonym said...

Bohemdronningen, det kan jeg like!
Og morsomt at du nevner min tante, vi var akkurat ute å spiste middag.

Koz og klemZ!

 
At april 13, 2006, Anonymous Anonym said...

Jeg har klart å identifisere de fleste av bloggerene i historien, men skulle gjerne hatt hjelp på et par.

Kan du ikke gjøre det enklere for oss og bare skrive navnene i klartekst?

 
At april 13, 2006, Blogger Esquil said...

Hyggelig at du blogger igjen! artig å lese.

 
At april 14, 2006, Blogger alliene said...

Høh! Du skriver igjen! *putte deg tilbake på bloggroll straks*

Jeg har åpenbart ikke fulgt med i timen, for jeg skjønte ikke bærra, selv om jeg nok identifiserte et og annet kjent bloggefjes.

Skal du skrive mer nå da?

 
At april 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Jeg skjønner ikke hvorfor anonym2 er opptatt av hvem bloggere du har møtt. Viser du ikke bare fingern til alle som har mast så mye om andres blogger i det siste.

Det er kult at du gjør narr av alt metamaset på denne måten.
Men er det her siste posten din?

 
At april 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Firdobbel saftsuse!! - Og hva med føljetongen????

Du tenker vel ikke å...

 
At april 15, 2006, Blogger arne said...

Her møtes altså bloggere over en lav sko, mens jeg blir avspist med en pizza med Hjorthen og Flopsy?
På tide å få inn Dan Børge og den store bloggefesten på justisen.
Hadde vært bra å arrangere et stort bloggetreff uoffisielt på et utested hvor alle kunne velge å blottlegge seg eller ikke. Selvsagt med litt øl.

 
At april 16, 2006, Anonymous Anonym said...

Arne, Arne, Arne... Sett i gang! :D

 
At april 17, 2006, Blogger Rambukk said...

Blogger 5 er klar!

 
At april 17, 2006, Anonymous Anonym said...

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-D

 
At april 18, 2006, Anonymous Anonym said...

Skal det være bloggetreff så skal The Lost Postmen spille, og jeg skal opp og dra en av Podshowlåtene mine!

 
At april 18, 2006, Blogger Guri said...

Hahaha.
Akkurat i det eg (nesten) hadde gove opp..

 
At april 18, 2006, Blogger Fjordfitte said...

Doktor Fjordfitte konstanterer fornøyd at hennes klient er kurert og aldri mer kommer til å bli syk på sinnet eller slutte å blogge mer. Det gjenstår nå bare små justeringer i behandlingen slik at det blir slutt på den hemmelige bloggingen, altså den dissossiative bloggingen, som vi sier på fagspråket. Det noteres som bekymringsfullt at andre dissossiative bloggere åpenbart oppsøker pasienten lotten jevnlig. Spørsmålet er om dette kan øke sykdomsmengden. Men nei, vi i kollegiet tror egentlig ikke det. Vi tror at lotten snart blir helt frisk hvis hun bare fortsetter med føljetong.

 
At april 19, 2006, Blogger arne said...

Er det stemning for bloggepilsing? Hmm, og jeg som suger i å arrangere ting. Det er jo strengt tatt bare å sette av et utested en dag og så dra dit. Men jeg vil vente på Nakima som kommer 15. mai.
The Lost Postmen får vi se ann, men hvorthens podshow live med hjortheDJ er jo ikke å forakte. Men betyr det at den store bloggefesten må skje på det fineste hotellet i Florø? Eller må DJ Hjorth ta turen til de hippe og kule Oslobloggerne?
Jeg skal ringe Dan Børge

 
At april 20, 2006, Blogger Kristin Storrusten said...

Tusen takk for den utrolig hyggelige kommentaren i min blogg. Jeg sier det igjen - det betyr veldig mye for meg!

 
At april 20, 2006, Anonymous Anonym said...

Øy! Lotten - vi trenger mer trøst!

 
At april 20, 2006, Anonymous Anonym said...

kjære, kjære lotten. Du kjenner ikke meg, men du er meg kjær åkke som. Vær så snill å blogge masse mer- den eneste bloggdepresjonen her i gården er den som oppstår i fraværet av oppdateringer på pms. Jeg er en av de patetiske optimistene som daglig har vært inne på bloggen din, bare for å sekundet etter kjenne hjertet synke i brystet ved synet av pokkers 8.mars innlegg. hjelp!(O)

 
At april 20, 2006, Anonymous Anonym said...

Haha! Denne har jeg ikke lest skikkelig igjennom før nå. Vet du hva, Lotten, jeg mente ikke at du IKKE virket diplomatisk i virkeligheten. Men jeg innbilte meg kanskje at du var unormalt diplomatisk. Men du er altså normal. Har jeg retta opp nå? Ikke?

Ok. En fornuftig forklaring på begrepet væpna revolusjon er ikke mitt fag, og heller ikke statsvitenskap, men jeg lar meg rive med av ebba grön ja dom tål lite bly i nackarna ... se det hadde ingen trodd om meg. Derfor forblir blogger 3 hemmelig.

 
At april 20, 2006, Blogger lotten said...

Blogger 3: Hehe, men jeg finnes jo ikke diplomatisk! Det er vel kjent blant mine folk:D
Og du, jeg hadde det veldig skøy, din jævla revolusjonære rebell:) (Det var en overraskelse, derfor måtte det med.)
Jeg håper det ikke kom helt skjevt ut her.
PS: Jeg drikker gjerne mer øl med blogger 2 og blogger 3 neste gang du er i byen.
Kanskje vi kan høre på litt Ebba Grön også?!
Som sagt: Skål!

Resten av kommentarene kommer jeg tilbake til siden. Nå må jeg løpe!

 
At mai 26, 2006, Anonymous Anonym said...

Kjære deg Lotten.
Antan må du byrja å skriva igjen eller så må du sosialisera med meg neste gong eg er i hovudstaden (var det eigentleg ein trussel...hm...).

 
At mai 27, 2006, Blogger lotten said...

Hehe, enkelt valg!
Jeg vil mye heller drikke øl med deg, enn å sitte inne og blogge i sommersolen:)

(Kanskje PMS våkner til live igjen da høsten nærmer seg. Jeg skal iallefall finne en løsning ift. føljetongen min.)

 
At juni 02, 2006, Anonymous Anonym said...

Kjære Lotten!

Vi venter på deg hvor lenge som helst!

Du er number one uansett hva andre tullinger sier!!

Mange gode hilsninger...

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg