mai 18, 2007

PMS is the DJ (lovlig sent)

Det begynner å bli en stund siden søte Trond tagget meg så vakkert.
Tagget meg så vakkert.
Tagg meg! Tagg? Tagg!
Ok, det er visst i ferd med å bli vår her. Og PMS er på etterskudd med både tegninger og meme. Men hvem gidder egentlig å blogge når sola skinner og nananana?!

Anyway, PMS skal omsider gi seg i kast med et musikkmeme som suste gjennom bloggerby for flere uker siden. Dette er trossalt en suveren unnskyldning for å boltre seg hos youtube igjen, og rope "Hey I am the DJ! samtidig som jeg runder av ladyfesten jeg har vært vertinne for gjennom pausemusikken.
DJ lotten står altså klar og brisker seg, og klør seg på noen imaginære baller (jeg vet ikke om dette er vanlig praksis blant DJer, men jeg antar det. Alternativt kan vi si at jeg myser mot dere med et megetsigende barskt blikk).
Siden jeg er i det sleske DJ-hjørnet begynner jeg like gjerne med Fjordfitte.
Jeg er faktisk så slesk at jeg tar memedommen til Fjordfitte. Hey hey! Det eneste kjipe er at jeg har dedikert denne sangen til henne før. Men det gjør da ingenting! Voilà, hver gang jeg ser den überfestlige attituden og humoren til Nina Hagen i denne musikkvideoen så tenker jeg på Fjordfitte. Dette kunne jeg faktisk skrevet en lang og øm stil om, men siden jeg er DJ fortsetter jeg isteden å klø meg på mine imaginære baller og finner frem musikken:



Etter å ha skitnet til ryktet til Fjordfitte føler jeg for å fortsette i samme spor.
Da passer det ypperlig å komme med slibrige avsløringer om at Androida og jeg har spilt i band sammen. Hoho! Det låt mildt sagt for jævlig. Og siden det hendte vi skålte med hverandre på en sliten rockebule for en dekade siden, mens vi sendte lange blikk etter snasne metallgutter, gothere og svartmetallere (dette var noen år før Neshorn-æraen) må Androida få en sexy metallversjon av Jolene:



Nå er vi jo fint i gang, og plutselig kommer jeg til å tenke på Drittsekken. Hvor ble det av han? Under PMS sin sosiale gullalder (det var i de dager vi hadde vårt eget harem) var undertegnede litt bloggforelsket i Drittsekken. Akk, det var tider det! Jeg kjenner at mine imaginære baller begynner å bli tunge, og kaster isteden kvinnelig på håret. Drittsekken får en strålende låt med Fiona Apple, heldiggrisen:



Etter å ha spilt Fiona må vi selvsagt spille PJ Harvey. Ladyen over alle ladyer. Og skal jeg gi fra meg PJ så må det ble til en helt spesiell gentlemann. Denne gentlemannen flyttet ut av bloggerby for en stund siden, men han får PJ likevel. EarlGrey, er du der ute et sted?!



Nå begynner jeg nesten å bli litt sliten av å være DJ, og det er tid for å runde av. Jeg er ferdig med å klø baller, stirre med megetsigende barskt blikk og å kaste på håret. Men gjett hva jeg fant idet jeg skulle logge av! Skogsjenta som Faderen måtte ta med hjem fra Kulturkontoret slik at jeg fikk sett henne gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang- på videoen nede i kjellerstua. Flottere rollemodell for en tiåring skal man vanskelig finne. Og siden det er en jente i bloggerskogen som antageligvis har sett denne filmen like mange ganger som barnelotten, må selvsagt hun få denne melodien. Røverdatter, her har du Ronja!



Sånn, bedre sent enn aldri og alt det der. Enough sosialisering.

PS: Ingen av de nevnte bloggerne må spille musikk siden dette memet forsvant ut av bloggerby for lenge siden. Ah, jeg er jammen snill.

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg