juli 20, 2008

Savn 2008

Savn er skritt etter skritt
bakover
til et sted bortenfor
virkeligheten jeg er blitt tildelt.
Savn er de gjennomvåte joggeskoene mine som går gjennom regnværet,
og kroppen som er likgyldig materie rundt det sorte hullet mellom halsen og magen.
Savn er den uoppredde dobbeltsengen
hvor jeg sover etter jobb
sover fredagskvelden
sover hele helgen
sover tomheten som har bygd en forlatt borg i et gjengrodd og ugjestmildt landskap.
Savn er øynene dine som er lukket
og mine som søker etter deg
da ingen ser
bak døren
på gulvet
i dynen hvor det av og til kjennes som om noen lever.
Savn er alle hemmelighetene
jeg ikke forteller
og jeg som sitter på den andre siden av bordet
selv et gjenferd
som ikke lenger klarer å fylle meg selv
som ingen vet
også er død.
Savn er her og nå
og ingenting er fremover
ingenting er foran
ingenting er fremtid.
Jeg snur meg og blir til fortid.

Etiketter:

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg