februar 13, 2006

Klagesang

Hvis det er noen som er jævelig nysgjerrige på hvorfor det har vært så daut hos PMS de siste dagene, så kan jeg fortelle at det er fordi lotten har menstruert.
Nå er vel ikke menstruering egentlig så veldig god forklaring på hvorfor jeg vurderte å legge ned hele bloggen, så jeg kan legge til at striden rundt karikaturene ikke akkurat hjalp spesielt på humøret mitt heller.
Men akk, litt menstruering og utsikter til hat og liknende faenskap, det er vel heller ikke noen særskilt gyldig undskyldning for å bli så guggegretten at man beslutter å holde seg unna tastaturet til langt inn i fremtiden.
Så da bør det vel kanskje fortelles at jeg forøvrig ikke ble så altfor inspirert av den såkalte aksjonen til min medblogger VamPus.
Og at da jeg hadde lidd meg gjennom kommentarfeltet til den samme VamPus, satt jeg igjen med en sterk følelse av at blogging var like bæsj som en anonym kommentator en gang hevdet inne hos Hjorthen.
Som en bonus oppe i menstrueringen, karikaturdramaet, ytringsfrihetsaksjonen som baset i storslagne ord og god gammel fanatisme, fikk vi også et leit samlivsbrudd i vennegjengen.
På dette tidspunktet var jeg ikke lenger surmulende muggen, men rett og slett lettere deprimert.
Og da passet det jo fabelaktig at Statsvitenskapelig institutt plutselig utlyste de forbaska stipendiatene som jeg hadde ventet på så lenge, ja så lenge, at jeg tilslutt hadde bestemt meg for å satse på en fremtid som byråkratpamp istedenfor forsker.

Jada.
Jeg er ferdig med min menstruering.
Humøret har bedret seg betraktelig.
Og jammen tror jeg at jeg er i ferd med å blogge igjen.
Snart blir det føljetong.

I mellomtiden kan dere forsøke å finne ut hva denne karen egentlig driver med:

lister seg på sokkelesten

Og ikke spør meg, han bare listet seg gjennom Painten min en lite vakker dag.

Etiketter:

32 Comments:

At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Hvis det gleder deg så har traileren til den nye Jonny Deep filmen kommet. Pairats of the caribib 2. Han er fortsatt en gullgutt.

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

opps stavefeil igjen. men det skulle vel bare øke humøret enda mer.

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Jeg er blid igjen, jeg!
Jeg blogger altså er jeg-
ferdig med å gå rundt med anti-krigsdikt fra første verdenskrig i hodet.
Jeg drømte forresten om deg i natt!
Vi skulle på en fest i en kirke av alle steder, og jeg tror vi var i slekt eller noe. Øh, kanskje det var bryllupet til deg og den bluseløse?!:D
Nuvel, sa ikke meg noe særlig mer enn de drømmene jeg har hatt om Hjorthen, VamPus, Fjordman, Tor Andre og Kachine.

Jasså er det du som har drevet og stemt på Depp inne hos Shecat?!;)

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Ryktene om min bloggdød er betydelig overdrevet!
Har da bare vært borte en halvannen uke mens jeg forbannet verden slik de dødelige gjør en gang i ny og ne.
Og her i heimen er det ikke utsikt til samlivsbrudd.
Øh, med mindre Blanco Summer kommer og synger serenader i bakgården vår da...

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Ah, der var det liv å se inne hos lotten! Det var godt, da er verden litt riktigere igjen :-)
Fraværsgrunn er godtatt og underskrevet, og nye poster, blide eller forbannende, imøtesees med glede og forventning!

 
At februar 14, 2006, Blogger alliene said...

Good to have you back! Tror ikke du er den eneste uinspirerte bloggeren etter de siste tids hendelser...

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Stipendiat? Kult! Lykke til! Håper du gjorde det bedre enn meg på metoden ;) Hva vil du skrive om?

Søker jobber selv. Litt stress. Men bevisstgjørende også.

De sier samlivsbrudd tapper krefter av folk på linje med et familiemedlems bortgang. Håper det ordner seg for de brutte og omgivelsene.

Ellers funker nattlysolje :)

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Hjorthen: Joda, men jeg gadd ikke starte en Blogg War 2 her inne;)
Det får liksom være måte på klam gnukking i vår lille bloggerby.

Grubleline: Og ingen anmerkning om at lotten kan være nesevis, og av og til sloss med Anders og Kenneth i friminuttene?!
Me like:)
Jeg tar med meg et stort rødt eple til favorittlæreren min i morgen;)

Alliene: Ja, inspirerende har det virkelig ikke vært!
Men vi har da fått lest litt om ytringsfriheten...
Og fiffige tolkninger av Voltaire.
Kremt.
Men Røvergjøgleren fortjener applaus!:)

Marion: Jeg kommer nok ikke til å søke på stipendiatet. Skam på meg.
Nå hadde jeg jo omsider omstilt meg, og besluttet å satse på en jobb innen statsforvaltningen isteden.
(Jeg er ikke så fleksibel da jeg har tatt en avgjørelse..og søknadsfristen er ganske snart.)
Men kanskje jeg likevel skulle slenge ned en skisse i tilfelle det ikke blir noe byråkratpamping på meg. En skisse som fortsetter der masteroppgaven sluttet.

Håhå, jeg lærte meg ikke metoden før jeg skrev masteren. Aiai!
Øh, hadde kanskje ikke tid til å lese den før?

Jeg tror det ordner seg for begge de brutte, de er sterke og vil nok snart komme seg videre i hver sine liv.
Men så vondt og utmattende slikt er.
Parallellen din til et familiemedlems bortgang synes jeg er veldig god.

Lykke til med jobbsøkingen, hva satser du på? Og får du noe tid til å skrive ferdig masteren nå?

Nattlysolje?

 
At februar 14, 2006, Blogger arne said...

Kjenner meg godt igjen Lotten, merka at jeg har vært totalt umotivert for å blogge de siste ukene.
Lurer på om det kommer seg nå, noen må jo harselere med Valentinsdagen på en litt bitter måte.
ps. Det er jeg som stemmer på Depp hele tiden.

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Jepp, Valentinerharselas vil vi ha!
Det må hjelpe på bloggerformen.
Valentinerdalamentinerball.
Jasså, var det du som sørget for at 21 Jumpstreet-duden snøt Spike for den store tronen?!:D
Fy!

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Nattlysolje glatter ut de menstruelle bumpene i humørveien.
Litt dyrt og et slit å huske på å spise slikt hver dag, men det er til gjengjeld hyggelig å være blid.

Jeg satser på å fortsette der jeg er, i NGO-verdenen. Men andre søkere kan jo være enda bedre egnet, så jeg søker statlige og private ting attåt. Fleksibel sånn sett :)

Hvilken del av statsforvaltningen, kan man spørre om det?

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Aha, menstrueringen var nok mest et bilde.
Vi er faktisk ikke så biologisk orientert hos PMS:)
Og de faktiske menstruasjonene forløper uten noen som helst form for dramatikk.
Men p-pillene stoler jeg ikke på!
(PS: Her er man i all hovedsak dedikert til å håne slike som Missegeneralen som tyr til kvinnefiendtlige påstander om hormonelle svingninger da man ikke gidder å stå og dulle med han.)

Og nattlysolje hjelper vel ikke mot karikaturdrama, ytringsfrihetsaksjon, samlivsbrudd og ustabile stipendiatutlysninger?;)

NGO-verdenen er nok ikke å forakte!
Hehe, du kan spørre, men jeg sier ikke hvor jeg har tenkt meg:)

 
At februar 14, 2006, Blogger shecat said...

Jeg har savnet deg :)

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Velkommen tilbake! Det har vært litt trist den siste tiden å klikke inn på bloggen din uten at noe har skjedd...

Ellers må jeg innrømme at jeg også stemte på Depp inne hos Shecat, men jeg klarte faktisk ikke å bestemme meg så jeg måtte stemme på Mr Spike også.

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Åja... Jeg gikk rett på.

Nei, nattlysolje er ikke svaret på så mange utenombiologiske utfordringer, hehe.

Kvinnevonde arkitekter har jo også brukt PMS-argumentet i senere tid.

NUPI hadde et stipendiat her de også, tror jeg? IP.

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Shecat: Da får du et valentinerkyss på kinnet!

Delirium: Har du også stemt på Depp?! Her er det mange syndere forstår jeg.

Androida:
"En annen såkalt feminist har operasjonalisert sin offerrolle på en ekstrem måte gjennom å publisere tekstanalyser av refuserte tekster."

Stakkars mannen som rir rundt på en gris gjennom bloggerbyen, og trer offerrollen ned over huet på kvinner som hverken definerer eller fremstiller seg selv som offer.
Hjelpes!
At han oppfatter føljetongen min som et offerprosjekt sier vel egentlig det meste om hvor sårt han selv trenger å komme seg litt videre i sin tilnærming til verden.
Stakkars mannen som enten pga. pur jævelskap eller manglende sosial intelligens, åpenbart ikke er i stand til å se at dette er et mer personlig rom, og følgelig ikke et sted for å kommentere som om man var i et Dagblad-forum eller en upersonlig politisk blogg.

Jeg klarer dessverre ikke å ta denne middelmådige og bitre mannen seriøst. Blogge gjør han ikke, men han benytter bloggen til å reklamere for pinlige artikler han tydeligvis er stolt av selv.
Forhåpentligvis får han bedret refleksjonsnivået sitt gjennom videreutdanningen sin.
Han skriver jo feks. allerede imponerende semioloigiske analyser av grisebildet...
Hm, hvem er det egentlig som ligger og ruller seg i offerrollen som han er så besatt av?!
Forøvrig synes jeg kanskje han ikke burde utsette sin ydmykede maskulinitet for flere prøvelser gjennom å stalke bloggen min.
Han er ikke ønsket her.
PS: Les bare kommentarene hans til Halvantatt og halvrefusert del 3.
Jeg hverken kan eller vil bruke tiden min på slike menn.
Gjennom denne kommentaren har jeg jammen gitt han nok oppmerksomhet.
Og angrepet hans på Fjordfitte gjør meg kvalm.
Jeg gleder meg til at hun og hennes kvasse sinn fillerister han en vakker dag.

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Marion: Oops, jeg så ikke kommentaren din!
De kvinnevonde arkiktektene tror jeg ikke at jeg har fått med meg.
Hva var det?

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

På vegne av PMS vil jeg avkrefte at PMS hadde noe som helst med dette å gjøre!
Her i garden bryr vi oss ikke så mye om byggetillatelse, men ligger stort sett og skuler stygt etter slike som rir rundt på griser i nabolaget, og i vår egen hage;)

Men alvorlig talt: Jøss, for en kødd!!

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Nice, med det søket havnet jeg rett hos Vigrid...
Mye fint ute på nettet gitt.

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Jippi jippi!
Hm, den døgnrytmen ja...

 
At februar 14, 2006, Anonymous Anonym said...

Godt å lese dine kommentarer igjen. Og føler med deg. Selv helt uten tegn til menstruasjon, ble jeg både redd og deprimert av å lese kommentatorspalten til Vampus. Så nå har jeg slutta helt med det, og dermed kommer humøret seg gradvis igjen. Men blogging er ikke som hundebæsj, hundebæsj er jo gjødsel som får gresset til å gro, om ikke annet. Det som tyter fram på nettet, det får ingen ting til å gro...

 
At februar 14, 2006, Blogger lotten said...

Ja, jeg tror også jeg skal ligge unna det kommentarfeltet en stund.
Og beklager at jeg fortsatt ikke har svart på de siste kommentarene dine.
Det stoppet visst litt opp her.
Jeg var veldig glad for de kunnskapsrike og nyanserte kommentarene du skrev i forskjellige blogger, og i min egen i forbindelse med denne debatten.
Det er flott at du som er forsker gidder å delta, og tar deg tid til å motsi en anonym mobb som tar helt av.
Man trengte den tydelige stemmen din i alt bråket hvor man feks. ble sammenliknet med nazistene hvis man kritiserte ytringsfrihets-aksjonen...
Men at du har fått nok nå kan jeg virkelig forstå.

Hm, ja gjødsel er det faktisk ikke!
Takk for oppklaringen.

 
At februar 15, 2006, Blogger lotten said...

Takk for tipset forresten!
Han hadde herjet litt for mye inne hos Dru før han kom hit, så jeg hadde ikke så mye tålmodighet å tilby.
Og "brautende egotripper fra tilfeldige forbipasserende." er virkelig en god beskrivelse! Hehe!

Jeg er selvsagt med på opplegget til deg og Dru på 8.mars!
Det blir veldig gøy:)
(Og kanskje det demrer for deg hvem jeg er da vi møtes igjen;))

 
At februar 15, 2006, Blogger lotten said...

Haha, for en story!
Jeg husker ikke helt, hadde sikkert drukket for mye ren vodka, men selv om dere stort sett gikk med kjoler de gangene jeg møtte på dere høres det litt kjent ut med den sølvbuksa.
Og gikk hjem (til Sagene) fordi jeg var for blakk til å ta taxi til nachspiel- det høres iallefall ut som meg!:)
Hvis denne jenta var skamklipt, oversminket, piercet i leppa og gnålte om tapet av sin Venninne den Rasende mens hun sendte lange blikk etter svartmetallgutta, er det bingo!

 
At februar 15, 2006, Anonymous Anonym said...

...OG Spike...

Ved gjennomsyn av ekstrametrialet til noe Buffy er forrige helg angrer jeg selvsagt dypt på at jeg ikke kun stemte på Spike. Det er mulig det bare holder til jeg ser Pirates of The Carribbean traileren.

Du er ellers ikke den eneste som har blitt deppa av å lese inne hos VamPus for tiden. Kommentarfeltene hennes flommer over av håpløse kommentarer slik at det er umulig å lese det fornuftige for all dritten. Selve bloggen må jeg innrømme at jeg også likte bedre den gangen hun skrev mer spontant og variert. Nå er det litt mye "blåblogging" på skarpt nivå, som ikke har like stor interesse for meg. Men jeg forstår godt vridningen på bloggen hennes - det må ligge en del mer prestisje og prestasjonskrav i å publisere innlegg på en blogg som er såpass profilert.

... men herregud.. noen av de kommentarene kan jo frata en all tro på all menneskelig fremgang og evne til å leve i nogenlunde fred og fordragelighet!

 
At februar 15, 2006, Anonymous Anonym said...

Etter å ha lest kommentarene abortmotstanderne lirer av seg på Dagbladets nettsider, er jeg blitt helt immun mot ekle kommentarer :)

 
At februar 15, 2006, Blogger lotten said...

Kachine: Nei, den drømmen finner du nok ikke på bloggen. Den ligger dypt gjemt ett eller annet sted i sinnet mitt.
Faktisk så dypt at jeg ikke lenger husker hva jeg drømte!

Men noe mareritt var det iallefall ikke:)
Det var forresten like etter at vi hadde hatt den Brekstad-diskusjonen. Nakima var også med tror jeg.

Aiai, bloggedrømmer. Aiai.

 
At februar 16, 2006, Blogger lotten said...

Androida: Haha, så skulle våre veier altså krysses igjen!:)
Må være 7-8 år siden sist.

Delirium: Joda, jeg så at du hadde stemt på Spike også:)
Og Depp var jo faktisk riktig så snasen på det vinnerbildet Shecat hadde valgt. Det kan jeg vel innrømme.

Da det gjelder kommentarfeltet hos VamPus gjør jeg som tb nå. Dropper rett og slett å lese kommentarene. Men kan hende har den verste brungrumsinga gitt seg nå, og kan hende nøyer man seg med å hetse sosialistene som før.
Jeg skulle gjerne sett at VamPus tok tydelig avstand fra en del av de kommentarene som ble spydd ut, men det er kanskje for mye forlangt da postene faktisk utløser hundrevis av kommentarer.
Jeg savner den gamle VamPus-bloggen selv, og jeg savner de festlige kommentarene hennes rundt omkring i bloggerbyen.
På sitt beste synes jeg hun skriver både morsomt og skarpt, og tidligere syntes jeg det spissformulerte engasjementet hennes kunne være underholdende.
Men jo, jeg kan selvsagt også forstå at man forflytter seg fra det personlige til det politiske da man har tusenvis av lesere daglig.
Hjelp!

Julie: Grøss! Er det slikt lesestoff man må innta for å herdes?!

 
At februar 16, 2006, Anonymous Anonym said...

Det anbefales ihvertfall ikke. Det er noe av det mest hatefulle jeg har lest. Gjerne supplert med uriktige opplysninger og fri fantasi ;)

 
At februar 17, 2006, Anonymous Anonym said...

Av både faglig og politisk interesse leser jeg jevnlig hjemmesidene til Vigrid og andre beslektede grupperinger. Det er kvalmende. Men det er på en måte "greit", siden jeg vet hva jeg går til. De er åpne nazister og jeg finner det jeg forventer der. Da ble jeg mer deppa f.eks. av kommentarene på bloggen til Vampus. Hun er ingen nazist, hun er tenkende og oppegående og intelligent, og skrev godt før i alle fall (nå drukner det i menighets-retorikk), jeg deler til og med noen av hennes stanpunkter.. og hun kan selvsagt ikke holdes ansvarlig for meningene til de som skriver kommentrer! Men ved sin taushet må en jo anta at hun i alle fall indirekte støtter den stadige og aggressive demoniseringen av alle som ikke deler deres mørkeblå standpunkter, dvs alle Sosialister?

Som "frihetlig sosialist" krangla jeg med folk fra og omkring AKPml gjennom hele 80-tallet. Og dagens mørkeblåbloggere minner meg utrolig mye om dem. Like religiøst overbevist om at de kjenner Den Eneste Sannhet, like aggresive og nedlatende overfor alle som ikke deler denne ene sannheten, like opptatt av å demonisere alle sine fiender, og alt de gjør og mener, like humørløst rett-troende, like ekstreme i uttrykksformen. Like kjedelige og forutsigbare; man vet alltid ha de mener om enhver sak! Dette kjeda meg og gjorde meg deppa på 80-tallet, og det kjeder meg og gjør meg deppa nå, sjøl om det politiske fortegnet et omvendt.

Og takket være internett får de masse oppmerksomhet, i Dagbladet og andre hippe organer. For 40 år siden ville de skrevet artikler for menigheten i Hundeavisen og (noen av dem) Folk og Land. I dag kommer de på førstesiden til dagbladet.no (siden de har en av sine sentralt plassert der?)

 
At februar 20, 2006, Anonymous Anonym said...

Ad jobbsøking: Sitter med det nå. Hva ER disse greiene med å fylle ut CV? Når du har cand.mag. fra fem forskjellige studiesteder blir det jo bare rot. Sukk.

 
At februar 23, 2006, Blogger lotten said...

Skrive CVer, fylle ut CVer, skrive elektroniske søknader, skrive vanlige søknader, lese jobbannonser osv....
Virkelig moro.
Vi burde heller lage en felles jobbsøk-blogg, Marion!
"2 stk dyktige statsvitere søker jobb gjennom blogg".

 

Legg inn en kommentar

<< Home

060221_211223.jpg bilde 060221_211223.jpg par 060221_211223.jpg CCm 060221_211223.jpg